ادویه های ممنوعه در بارداری

ادویه های ممنوعه در بارداری

ادویه های ممنوعه در بارداری

در آشپزی روزانه ما، استفاده از ادویه ها یا گیاهان برای طعم دادن به غذایمان رایج است. هدف این است که غذا طعمی مطبوع و عطری اشتها آور داشته باشد، در شرایط عادی این دانه ها هیچ خطری ایجاد نمی کنند، حتی می توانند برای سلامتی مفید باشند. با این حال، حاملگی نشان دهنده وضعیتی با حساسیت بیشتر است که در آن باید مراقبت شدید و توجه ویژه به آنچه مصرف می شود، شود، زیرا بی ضررترین غذا می تواند عواقب منفی هم برای جنین و هم برای مادر در آینده داشته باشد. در مقاله پیش رو ازمجموعه بازرگانی سیلانی که به طور تخصصی در زمینه فروش عمده ادویه فعالیت دارد در مورد ادویه های ممنوعه در دوران بارداری توضیح خواهد داد. همچنین در نظر داشته باشید خرید ادویه و مصرف آن را در زندگی روزمره خود جای دهید تا سلامت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ادویه های ممنوع در بارداری را حتما بشناسید

آیا می دانستید که برخی از ادویه های رایج وجود دارد که باید در دوران بارداری از آنها اجتناب کنید؟  گروهی از ادویه های آشپزی وجود دارند که در دوران بارداری ممنوع هستند، زیرا مصرف آنها می تواند برای سلامتی مادر و نوزاد عوارض ایجاد کند. برخی از این ها با رشد مناسب جنین تداخل دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سقط جنین شوند. ما به شما می آموزیم که چه هستند و چه آسیب هایی می توانند به سلامتی وارد کنند.

با این حال، این گیاهان و ادویه جات ترشی جات باید به مقدار کم و در سطح غذایی اضافه شوند. استفاده از اشکال قوی تر مانند عصاره ها، اسانس ها یا قرص ها به شدت ممنوع است. برخی از آنها می توانند مشکلاتی ایجاد کنند و در بیشتر موارد اطلاعات کافی در مورد ایمنی آنها در بارداری و شیردهی وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از هر یک از آنها مراقب باشید و هوشیار باشید. یادداشت بردار!

  1. جوز هندی

این ادویه  حاوی ماده ای به نام میریسین است که در صورت مصرف بیش از حد می تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند. در میان آنها، علائم عصبی و روانپزشکی، همانطور که در مطالعه منتشر شده در مجله Complementary Therapies in Medicine شرح داده شده است. در هر مرحله از زندگی توصیه می شود از مصرف آن تجاوز نکنید، اگرچه در بارداری به دلیل حساسیت بیشتر شرایط، بهتر است آن را سرکوب کنید. به این ترتیب از آسیب رسیدن به جنین جلوگیری می شود.

جوز هندی

  1. فلفل قرمز

یکی از ادویه های ممنوعه در بارداری. به نظر نمی رسد مصرف کاین در دوزهای کم اثرات مضری بر سلامت جنین داشته باشد، اما به دلیل طعم تند آن، توصیه می شود در حد اعتدال از آن استفاده کنید، زیرا می تواند باعث افزایش سوزش سر دل و کاهش هضم شود. این وضعیتی است که می تواند باعث ناراحتی و عواقب مادر در این دوره شود.

  1. دارچین

مصرف دارچین در مراحل اولیه بارداری می تواند اثرات منفی زیر را به همراه داشته باشد: اثر آرام بخش بر روی ماهیچه صاف رحم که می تواند قدرت آن را کاهش دهد و باعث آرامش شود. این اقدام خاص خطرات سقط جنین را افزایش می دهد. این باعث آسیب به جفت توسط یک جزء به نام گلیسیریزین می شود. باعث آسیب به کبد توسط کومارین می شود که می تواند برای این اندام سمی باشد. گردش خون در ناحیه لگن را افزایش می دهد که باعث انقباضات رحمی می شود و باعث زایمان زودرس یا سقط جنین می شود.

بیشتر بخوانید : آیا مصرف دارچین در دوران بارداری مضر است

  1. خردل

استفاده از این ادویه به شکل سس بسیار متداول است، اگرچه در واقع شکل اصلی آن توپ های کوچک است. رنگ آنها متغیر است (بین سفید و قهوه ای یا حتی سیاه) و طعمی تند ارائه می دهند. از آنها برای تهیه انواع سالاد یا سبزیجات و پختن گوشت استفاده می شود. به نظر می رسد مصرف متوسط ​​و به موقع آن منع مصرفی در بارداری نداشته باشد، اگرچه می تواند برخی از مشکلات گوارشی را تشدید کند.

  1. زعفران

این ادویه از گیاهی به همین نام می آید و یکی از گران قیمت ترین و محبوب ترین ادویه های موجود در بازار است. در آشپزخانه چاشنی غذاهای برنج و ماهی و حتی طعم دادن به برخی از عرقیات با شیر داغ رایج است. استفاده از آن در سطح مواد غذایی در اصل بی خطر است. اما یکی از دلایلی که باید در مورد زعفران هوشیار بود این است که در مقادیر معینی ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد.

برخی مطالعات این مقادیر را بالای 5 گرم نشان می دهد. اگرچه این ادویه در دوزهای بسیار کم اضافه می شود، اما در این مورد باید بیشتر مراقب باشید.

گیاهان معطر در دوران بارداری توصیه نمی شود

مانند برخی از ادویه ها، ترجیحاً از استفاده از چندین مورد از این گیاهان رایج برای طعم دادن به بسیاری از غذاها یا درمان برخی از بیماری های کوچک اجتناب کنید.

  1. زیره سبز

زیره یکی دیگر از ادویه هایی است که اگر در دوزهای بالا مصرف شود می تواند خطر سقط جنین داشته باشد. بهتر است از وجود آن در رژیم غذایی زن باردار خودداری شود، به خصوص هنگامی که در ارائه غلیظ یا به عنوان روغن استفاده می شود. اضافه کردن پودر زیره به تهیه غذاهای خاص و در دوزهای متوسط ​​بسیار ایمن تر است.

زیره سبز

  1. شیرین بیان

یکی دیگر از ادویه هایی که در دوران بارداری باید از مصرف آن اجتناب کرد شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) است. این ماده می تواند در آینده تغییراتی در سلامت کودک ایجاد کند که تحقیقات منتشر شده در American Journal of Epidemiology تایید می کند.

  1. رازیانه

رازیانه می تواند باعث سقط جنین در دوزهای بالا و همچنین مستعد بروز آریتمی های قلبی و بی خوابی شود. اگرچه شواهد محکمی در این زمینه وجود ندارد، اما بهتر است این ادویه را در دوران بارداری از رژیم غذایی حذف کنید.

  1. آویشن

در 3 ماه اول بارداری مصرف آویشن باید متوقف شود. سپس می توان آن را تحت نظر پزشکی دقیق به رژیم غذایی اضافه کرد. این به این دلیل است که ممکن است تغییراتی در رشد اندام‌ های جنین رخ دهد، فرآیندی که بیش از همه در سه ماهه اول رخ می‌دهد و بسیار مهم است.

  1. مریم گلی

مریم گلی با قرار دادن توجون در میان اجزای آن، قادر به ایجاد فشار خون شریانی است. این ماده علاوه بر مساعد شدن به این بیماری می تواند باعث سقط جنین در دوران بارداری شود، بنابراین توصیه می شود مصرف آن را محدود کنید.

  1. شنبلیله

مانند سایر ادویه‌ها، دانه‌های شنبلیله در صورت وجود مقادیر بیش از حد در غذا برای استفاده بی ‌خطر نیستند. به همین دلیل توصیه نمی شود که آن را اغلب، در دوزهای زیاد، به صورت دم کرده یا مکمل اضافه کنید.

  1. ریحان

اگر در مورد ادویه های ممنوعه در بارداری صحبت کنیم، ریحان به عنوان یک ادویه خطرناک در بارداری در نظر گرفته می شود، زیرا حاوی استراگول است، ترکیبی که اثرات ژنوتوکسیک و سرطان زایی دارد که می تواند بر جنین تأثیر بگذارد.

  1. جعفری

چه گونه هایی هستند که در دوران بارداری نباید مصرف شوند؟ جعفری در بارداری منع مصرف دارد زیرا یکی از اصلی ترین ادویه های سقط کننده به حساب می آید.

جعفری

  1. سویا

یکی دیگر از غذاهای حرام در بارداری. سویا اثر هورمونی بالایی دارد، به همین دلیل باید در دوران بارداری از مصرف آن پرهیز کرد.

  1. نعناع

نعناع حاوی ترکیبی به نام مونوترپن است. این با سقط جنین همراه بوده و دارای خواص سمی است که می تواند اندام هایی مانند کبد و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، می تواند باعث ایجاد ناهنجاری در جنین شود.

سخن پایانی

هنگام ذکر ادویه جات با اثرات مضر یا سمی احتمالی بر روی زنان باردار، مهم است که ارتباط آنها با عادات و دوز مصرف را بدانید. همانطور که گفته شد، برخی بی خطر هستند، اما مصرف بیش از حد آنها می تواند عواقب نامطلوبی برای زایمان، جنین یا مادر داشته باشد.

زنان باردار جمعیتی در معرض خطر هستند و مصرف نادرست مواد می تواند به جنین آسیب برساند. این شامل گیاهان، غذاهای طبیعی و ادویه ها می شود، زیرا برخی از ترکیبات فعال از بند ناف جنین عبور می کنند و جنین را در معرض مواد مضر قرار می دهند.

به طور کلی، چاشنی ها و ادویه هایی وجود دارد که می توان آنها را در حد اعتدال مصرف کرد. توصیه می شود از مواردی که اقدامات بهداشتی کافی را رعایت نمی کنند خودداری کنید. در مورد آنهایی که تند هستند دقت ویژه ای داشته باشید، زیرا می توانند باعث سوزش سر دل، سوزش سر دل یا رفلاکس در تمام مراحل بارداری شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *