حساسیت به دارچین

حساسیت به دارچین وجود دارد

دارچین یک ادویه عالی است که به دلیل رایحه و فواید آن برای سلامتی شناخته می شود ، اما تعداد کمی از افراد به دارچین حساسیت دارند.دارچین یک گیاه کاملاً رایج است و از پوست درختان بومی آسیا برداشت می شود.به خشک شدن رطوبت در بدن کمک کرده و باعث گرم شدن افرادی می شود که از سرما و گردش خون ضعیف رنج می برند.با وجود همه این مزایا ، باور اینکه یک ماده غذایی فوق العاده مانند دارچین همچنین می تواند اثرات سوئی بر سلامتی داشته باشد دشوار است ، اما این درست است.بله ، حساسیت به دارچین بیشتر از آن است که فکر کنید.در ادامه با موضوع حساسیت به دارچین همراه ما باشید و برای خرید عمده ادویه با بازرگانی سیلانی تماس بگیرید.

موارد مصرف دارچین

دارچین از پوست درختان بومی مناطق خاصی از چین ، هند و جنوب شرقی آسیا می آید و به عنوان خواص دارویی شناخته شده است و همچنین یک ماده آنتی اکسیدان است.این ادویه را می توانید از مراکز معتبر فروش دارچین خریداری کنید و در غذا ، داروها و شربت ها برای افزایش عطر و طعم استفاده کنید.

بسیاری از شیرینی ها و غذاهای دیگر در نانوایی ها و رستوران ها حاوی دارچین هستند تا طعم خوبی داشته باشند!با این حال ، افرادی هستند که از آلرژی به دارچین رنج می برند.این می تواند یک مشکل دشوار باشد زیرا دارچین اغلب می تواند در غذاها وجود داشته باشد ، بدون اینکه بیشتر مردم متوجه شوند.

علائم حساسیت به دارچین

علائم حساسیت به دارچین از بدن به بدن دیگر متفاوت است.شایعترین علائم شامل موارد زیر است:

  • بثورات
  • تنگی نفس و / یا سرفه
  • تورم لب ، صورت و زبان
  • اسهال
  • استفراغ
  • سرگیجه
  • حالت تهوع

این موارد ممکن است در عرض 30 دقیقه یا یک ساعت اتفاق بیفتد.اکثر مردم نوع بسیار خفیفی از آلرژی به دارچین دارند ، اما برای تعداد کمی دارچین تهدیدکننده زندگی است.تشخیص هرگونه آلرژی مهم است.

درماتیت پوستی – تماس با دارچین ممکن است منجر به التهاب پوست شود.بیماران ممکن است دچار اگزما ، تحریک و تاول شوند.اولین علائم مشاهده شده ممکن است شامل قرمزی یا بروز بثورات در ناحیه پوستی باشد که با دارچین تماس گرفته است.

تورم صورت – این یک نشانه به خصوص شایع آلرژی است.بیماران مبتلا به آلرژی به دارچین معمولاً تورم صورت همراه با سرفه و استفراغ مداوم را تجربه می کنند.

شوک آنافیلاکتیک – در مقایسه با علائم دیگر ، این معمولاً در فرکانس کمتری اتفاق می افتد.با این حال ، این ممکن است خطرناک ترین نشانه آلرژی به دارچین باشد زیرا به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است.شوک آنافیلاکتیک ممکن است پس از ضربان قلب غیرمعمول ، سرگیجه یا سبکی سر ، هذیان یا گیجی ، افت ناگهانی فشار خون ، شوک و از دست دادن هوشیاری مشاهده شود.به بیمارانی که این علائم را پس از خوردن دارچین تجربه می کنند توصیه می شود بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

تشخیص آلرژی دارچین

حساسیت به دارچین به سختی قابل تشخیص است و برخی از افراد می توانند نسبت به این گیاه بسیار حساس باشند.برای تشخیص حساسیت به دارچین ، شما باید به متخصص آلرژی مراجعه کنید که می تواند آزمایش پوستی انجام دهد و به راحتی می توانید در عرض 30 دقیقه نتیجه بگیرید.وی همچنین ممکن است برای تشخیص حساسیت به ادویه آزمایش خون انجام دهد.

آلرژی دارچین در کودکان

شایعترین علامت حساسیت به دارچین در بین نوزادان و کودکان کوچکتر ، درماتیت پوستی است.والدین ممکن است تورم ، تحریک و قرمزی اطراف ناحیه پوستی که در تماس با دارچین است را مشاهده کنند.با شستشوی محل با آب و صابون می توان این مشکل را درمان کرد.با استفاده از مقدار کمی هیدروکورتیزون ، می توان پایداری تحریک را از بین برد.

همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که کودکان علائم شدیدتری را نشان می دهند که شامل بی حالی و برافروختگی پوست است.در چنین مواردی ، آوردن آنها به پزشک و رسیدگی فوری پزشکی ضروری است.هنگامی که تحریک پوست احساس می شود ، والدین باید دارچین را از رژیم های غذایی فرزندان خود حذف کنند.

احتیاط

  • اولین و مهمترین مرحله برای جلوگیری از حساسیت به دارچین ، جلوگیری از مصرف کامل دارچین است.
  • قبل از خرید هر نوع محصول غذایی ، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید.در لیست مواد تشکیل دهنده به دنبال دارچین باشید و اگر هر محصول غذایی حاوی دارچین است از خرید آن خودداری کنید.
  • هنگام غذا خوردن در رستوران ، کارکنان را در مورد حساسیت خود مطلع کنید.از آنها بخواهید در تهیه غذای شما از دارچین استفاده نکنند.
  • اگر کودک شما به دارچین حساسیت دارد ، به معلم مدرسه اطلاع دهید.
  • دارچین به برخی از خمیردندان ها ، آب نبات ها و آدامس های جویدنی اضافه می شود زیرا عطر و طعم مطبوعی دارد.از استفاده از چنین محصولاتی خودداری کنید.
  • دارچین و روغن دارچین نیز بخشی از رژ لب ها هستند.قبل از خرید چنین کالاهای زیبایی مراقب باشید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *