ادویه های مناسب فصل سرما

ادویه های مناسب فصل سرما

ادویه های مناسب فصل سرما

ادویه جات که از زمان های بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفت، در حد یک گنج محسوب می شد.این کالاهای گرانبهای خاور دور نه تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه به عنوان نگهدارنده، برای مصارف دارویی، برای عطر و هزاران کاربرد دیگر استفاده می شد.

طبیعت عاقل است و فصل به فصل گیاهان فصلی با خواصی با توجه به نیاز بدن به ما عرضه می کند. گیاهان و ادویه ها را می توان به صورت دانه، پودر، کپسول، خشک شده، دم کرده و هزاران راه دیگر مصرف کرد. ادویه جات به غذاهای ما طعم و عطر می بخشد، خواص دارویی آنها به لطف ویتامین ها و خواص فراوانی که دارند، بسیار زیاد است. بسیاری از ادویه هایی که می شناسیم برای افزایش دمای بدن در فصل های سرئ سال بسیار مفید هستند. در ادامه در این مقاله همراه ما باشید تا اصلاعات بشتری در مورد این ادویه ها کسب کنید.

اما آیا واقعاً از فواید ادویه ها و توانایی آنها در گرم کردن ما می دانید؟

چه در غذا و چه در مایعات، ادویه‌هایی وجود دارند که می‌توانند گرمای مورد نیاز بدن ما را در زمانی که دمای پایین از قبل شروع شده است، برگردانند. این مورد هل، کاین، فلفل قرمز یا زنجبیل و بسیاری از ادویه های دیگر است. اکنون دریابید که کدام عناصر به طور طبیعی دمای بدن را افزایش می دهند، یا به این دلیل که فشار خون را افزایش می دهند یا آب اضافی را از بافت ها خارج می کنند.

7 ادویه که با آن می توان با سرما در زمستان مبارزه کرد

با شروع فصل سرما و کاهش شدید دما بدن شما نیاز دارد تا از غذاها یا نوشیدنی هایی استفاده کند که گرما را به بدن باز گرداند. بنابراین با خرید ادویه های مختلف، آنها را یا به عنوان دم کرده مصرف کنید یا به غذاها و خورش های خود اضافه کنید تا وعده های غذایی گرم تری داشته باشید که به شما کمک می کند به طور طبیعی گرم شوید.

ادویه های مناسب فصل سرما

زردچوبه

زردچوبه علاوه بر اینکه یکی از ادویه های مرسوم است، سال هاست که به عنوان یکی از بهترین گیاهان گرم کننده در ایران مورد توجه قرار گرفته است. مانند دارچین، زردچوبه سرشار از مقدار زیادی تانن قابض است که به سفت شدن بافت ها و جذب آب اضافی از بدن کمک می کند. در نتیجه ما یک اثر “خشک کننده” داخلی پیدا می کنیم که به ما کمک می کند دمای سیستم بدن خود را افزایش دهیم. با خرید زردچوبه آن را به مجموعه خود اضافه کنید و از محصولی لذت ببرید که با آن دمای بدن را بازیابی می کنید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه به گرم شدن بدن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند و همچنین به سوزاندن چربی کمک می کند. پی پرین موجود در فلفل از سطح بالایی از روغن های ضروری تشکیل شده است که توانایی تولید گرما در بدن را دارند. با خرید فلفل سیاه از این ادویه بی نظیر برای طعم دادن به غذاهای خود استفاده کنید به حد استاندارد استفاده کنید تا بدن سالمی داشته باشید.

فروش فلفل سیاه دان 6 میل

هل

هل گیاهی محبوب بومی جنوب هند است. به شدت معطر و خوشبو است. بدون شک، به دلیل اثر محرکی که روی ریه های ما دارد و دمای هسته بدن ما را افزایش می دهد، متمایز است. هل یکی از ادویه هایی است که در مدل های مختلف در کشور موجود می باشد و حتی صادر می شود. فروشگاه بازرگانی سیلانی یکی از بهترین ها در زمینه فروش ادویه به خصوص فروش عمده هل سبز ، هل اکبر بنفش ، هل اکبر سبز، هلیله سیاه و … به صورت عمده می باشد.

فلفل قرمز

یکی دیگر از ادویه هایی که به گرم شدن بدن کمک می کند، کاین است. پودر کاین یا فلفل قرمز، حاصل آسیاب کردن میوه‌های فلفل قرمز خشک شده قبلی است. اگر مشکل معده ندارید، توصیه می شود آن را در ادویه های غذایی قرار دهید. این ادویه خارش ایجاد می کند که محصول آلکالوئیدها، کپسایسین است که گیرنده های رنگ و درد اپیدرم را تحریک می کند. در مورد مغز، اندورفین ترشح می کند که باعث ایجاد احساس رفاه و رضایت می شود.

اغلب رستوران داران و تهیه غذاهای بزرگ با خرید عمده پودر فلفل قرمز از آن در تهیه غذاهای دریایی، خرچنگ، صدف، ماهی قزل آلا، گوش ماهی و میگو استفاده می کنند. همچنین می توانید آن را به املت و اغلب در خورش ها و سوپ های غلیظ اضافه کنید. در غذاهای گوشتی، فلفل هندی را روی ظرف آماده شده بپاشید.

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا یکی از قدیمی ترین گونه های درختی زنده است. بیشتر محصولات جینکو از عصاره به دست آمده از برگ های بادبزن شکل آن تهیه می شود. به نظر می رسد خواص برگ جینکو بیلوبا بر روی خون و گردش آن تاثیر دارد و به همین دلیل فواید آن در قسمت های مختلف بدن یافت می شود، از تسکین گردش خون ضعیف در اندام ها یا ناراحتی ناشی از دمای پایین. رایج ترین راه برای مصرف جینکو بیلوبا از طریق دم کرده و خشک کردن برگ های آن است. همچنین می توان آن را در قرص ها، عصاره های مایع یا در ژل های ضد واریس یافت.

زنجبیل

زنجبیل علاوه بر خواص گوارشی شناخته شده ای که دارد، دارای اثر ترموژنیک و گشاد کننده عروق نیز می باشد. برای تحریک اثر آن را با دارچین و عسل دم کرده میل کنید. همچنین می توانید از آن برای همراهی لیموناد، کلوچه، ماهی، صدف، مرغ یا برنج استفاده کنید.

فروش عمده جوز هندی

دارچین

شاید امروزه دارچین یکی از شناخته شده ترین ادویه ها برای گرم کردن بدن باشد. موفقیت آن با این واقعیت مرتبط است که متحد قدرتمند دیگری در برابر سرما است زیرا گردش خون و تعریق را تحریک می کند و همچنین ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است. علاوه بر این، دارچین را می توان به عنوان طعم دهنده برای غذاهای شیرین و خوش طعم و همچنین در تهیه محصولات مختلف مشتق شده استفاده کرد.

سخن پایانی

در این زمان از سال که هوا سرد ‌تر است با استفاده از قدرت ادویه‌ ها به  بدن خود کمک کنیم تا با محیط خنک بیرون تعادل برقرار کند. یادگیری استفاده از ادویه ها برای حمایت از هضم و تکمیل وعده های غذایی ما به میزان زیادی سلامت جسم و ذهن ما را تسهیل می کند. در واقع، ادویه ها هستند که غذای ما را به دارو تبدیل می کنند.

نظر شما در مورد این اطلاعات چیست؟ آیا خواصی از این چاشنی ها را می شناسید که بخواهید با ما در میان بگذارید؟ از طریق دیدگاه موجود در پایین صفحه می توانید نظرات و یا مواردی را که به نظر شما مفید بوده است را به ما و سایر خوانندگان اطلاع دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *