ادویه هایی که می شناسید ولی مصرف نمی کنید

ادویه هایی که می شناسید ولی مصرف نمی کنید!

مقدمه

آیا از خوردن غذاهای تکراری و بدون ادویه خسته نشده اید؟ آیا تا حالا فکر کرد‌ه‌اید که خیلی ساده می‌توانید بسیاری از غذاهایی که هر روز مصرف می کنید را با ادویه خوشمزه و لذیذ کنید؟ برای تغییر یک غذای معمولی به غذای فوق العاده و متفاوت چه ادویه هایی را می‌شناسید؟ آن ها طعم خاص و تازه ای را به هر وعده غذایی اضافه می کنند.

دنیای ادویه ها می تواند گیج کننده باشد. خرید ادویه های متنوع و افزودن ادویه ها به آشپزی خود بهترین راه برای افزودن حس شخصی شما به یک غذا است. برای این که بتوانید طعم منحصر به فردی به انواع غذاهای خود اضافه کنید، نیاز دارید تا انواع ادویه ها را بشناسید. گروه بازرگانی سیلانی لیستی از ادویه هایی را که می شناسید ولی مصرف نمی کنید و بهتر است آن ها را امتحان کنید، جمع آوری کرده است. هر یک از ادویه جات ها و خشکبارها دارای خواص درمانی متعددی هستند که مصرف آن ها می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. چای سفید یک نمونه از این خشکبار است که امروزه افراد زیادی از آن به عنوان دمنوش استفاده می کنند. بسیاری از مراکز فروش عمده چای سفید، این نوع محصولات را در وزن و حجم های متفاوت به شکل عمده و یا بسته بندی شده به فروش می رسانند. برای این که بتوانید از کلیه ی خواص آن بهره مند شوید، نیاز دارید تا نمونه های درجه و ارگانیک آن ها را خریداری و استفاده کنید. فروشگاه بازرگانی سیلانی در این زمینه به شما عزیزان کمک می کند.

 ادویه هایی که می شناسید ولی مصرف نمی کنید

در حالی که ممکن است قبلا در مورد اهمیت ادویه جات اطلاعاتی داشته باشید، آیا می دانستید که تنوع گسترده ای از ادویه ها در این دنیا امروزه یافت می شود؟ تعداد ادویه بسیار زیادی در بازار وجود دارد که همگی با طعم، ویژگی ها، رنگ و عطرهای منحصر به فردشان طعم بی نظیری به غذای شما اضافه می کنند. چند نمونه از ادویه هایی که می شناسید ولی مصرف نمی کنید شامل موارد:

هل

این ادویه در هند، به عنوان “ملکه ادویه جات” نیز شناخته می شود. هل دارای طعمی قوی و تند است که از نظر طعم شباهت نزدیکی با لیمو و نعناع دارد. جالب است که بدانید این ادویه همه کاره است، بنابراین می توان از آن ها برای شیرین تر و خوش طعم تر کردن غذاها استفاده کرد. در دستور پخت هندی و همچنین در سراسر جهان از دو نوع هل استفاده می شود: سبز و سیاه. شما می توانید انواع هل های سبز و سیاه را در وزن های متفاوت از مراکز فروش عمده هل سفارش دهید.

هل سبز

هل سبز بیشتر از سیاه استفاده می شود و طعم بسیار سبک و شیرینی دارد. اغلب در دسرها و نوشیدنی های شیرین از آن ها استفاده می شود. از هل سیاه در غذاهای برنج تند و کاری استفاده می شود و طعم دودی بسیار قوی دارد. هل از نظر خواص دارویی تاریخچه ای غنی دارد و از زمان های قدیم به عنوان کمک کننده گوارشی و همچنین برای درمان بیماری های التهابی و تنفسی استفاده می شده است.

میخک

امروزه متداول تر است که از نعناع به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده شود. برای تهیه ی انواع خوراکی های شیرین می توان از میخک آسیاب شده استفاده کرد. میخک نه تنها در غذا، بلکه برای سلامتی از جمله دندان درد، استفراغ، حالت تهوع و سوء هاضمه انتخاب درستی می باشد.

تخم کرفس

دانه کرفس را معمولا آسیاب می‌ کنند و به نمک تبدیل می‌ کنند، سپس می‌ توان آن ها را به بسیاری از غذاها اضافه کرد تا طعم غلیظی از کرفس پیدا کنند. تخم کرفس ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و حاوی مواد معدنی مختلفی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر و آهن است و همچنین به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر دارد.

تخم کرفس

تخم گشنیز

گشنیز وقتی آسیاب شود طعم طبیعی مرکبات تولید می کند. مخصوصا استفاده از آن ها در پخت مرغ بسیار رایج است.

فلفل قرمز خرد شده

فلفل قرمز خرد شده طعمی میوه ای و در عین حال تند دارد و معمولا به عنوان چاشنی روی پیتزا و سالاد استفاده می شود.

زیره

زیره یکی از رایج ترین ادویه جات است که بومی کشورهای اروپا، آسیا و آفریقا است. زیره به خاطر طعم گرم، خاکی و کمی لیمویی و عطر کمی شیرین و تلخ که دارد، بسیار محبوب است. اضافه کردن آن به یک مایع یا روغن گرم باعث می‌ شود تا عطر و طعم آن داخل ظرف پراکنده شوند. در هر صورت، طعم دودی را به هر ظرفی اضافه می کند و کاملا خوشمزه است. اکثر مردم ترجیح می دهند از زیره تازه آسیاب شده در دستور العمل های کاری و غذاهای سبزیجات استفاده کنند تا از آن طعم تند، لذیذ و فوق العاده آن استفاده کنند. از خواص دارویی زیره می توان به کاهش وزن، کلسترول، دیابت، سندرم روده تحریک پذیر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

ادویه زیره

جوز هندی

جوز هندی میوه ی درختی همیشه سبز و گرمسیر در جزیره مولوکا در اندونزی و هند غربی است. بوی جوز هندی تند و طعم نسبتا شیرینی دارد، از این رو معمولا در انواع غذاها آن را همراه با دارچین استفاده می کنند. اگرچه جوز هندی به طور رایج در پخت و نوشیدنی های سرد استفاده می شود، اما افزودنی عالی برای غذاهای مقوی مانند دستور پخت گوشت گوسفند و بره، خورش سبزیجات و غیره است.

در دوران باستان، تقریبا در حدود دهه 1600، جوز هندی به یک ادویه تجاری گران قیمت در دنیای غرب تبدیل شد و معمولا توسط هلندی ها به عنوان ماده ای برای بالا نگه داشتن قیمت ها استفاده می شد.

دانه های خردل

دانه های خردل در سه رنگ سیاه، قهوه‌ای و زرد یافت می شوند و می توان از انواع آن ها در بیشتر غذاها استفاده کرد. طبع دانه های خردل گرم و طعم دودی دارد و برای آزاد شدن طعم آن در غذا، بهتر است ابتدا در روغن سرخ شوند. دانه خردل از دوران باستان روم به عنوان چاشنی غذا مورد استفاده قرار می گرفت. دانه خردل از زمان های گذشته توسط رومی ها به صورت خمیر استفاده می شد، آن ها خمیر خردل را به عنوان چاشنی با شراب مخلوط می کردند. قبل از تجارت ادویه دانه های خردل به آسیا، استفاده از آن در اروپا به صورت خمیر در کاری و خورش ها بسیار رایج بود، در حالی که از دانه‌ های کامل برای مصارف ترشی استفاده می‌ شود. روغن دانه خردل در سراسر جهان به عنوان یک داروی ضد درد و به عنوان پوششی برای آرتریت استفاده می شود.

پودر سیر

در سرتاسر جهان استفاده از ادویه سیر در همه ی غذاها محبوب و رایج است. پودر سیر به انواع خوراکی ها چاشنی باور نکردنی به انواع خوراکی ها اضافه می کند. سیر در آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و جنوب غربی سیبری یافت می شود. چاشنی سیر از چندین هزار سال قبل در مصر باستان متداول بود، معمولا از آن نه تنها به عنوان طعم دهنده غذا و بلکه در پزشکی استفاده می شد. از خواص دارویی خارق‌ العاده سیر می توان به پیشگیری از سرطان، درمان بیماری‌ های تنفسی، فشار خون بالا و سطوح پایین کلسترول اشاره کرد. استفاده از پودر سیر در ماکارونی، مرغ کبابی، سس های سالاد، کاری و برنج متداول است.

فلفل جامائیکا

همانطور که از نام آن پیداست، فلفل جامائیکا ترکیبی از تمام ادویه های دیگر است و دارای ترکیبی شگفت انگیز از دارچین، جوز هندی، فلفل و میخک است. این ترکیب ادویه‌ ها ترکیبی از طعم شیرین-ادویه‌ای- تند به آن می‌ دهد، به همین دلیل است که به طور رایج در چندین غذا برای آن طعم تند استفاده می‌ شود.

فلفل جامائیکا از Pimenta dioic می آید که درختی همیشه سبز و متعلق به خانواده myrtle است. اعتقاد بر این است که بومی جامائیکا، هندوراس و گواتمالا است. بر اساس شواهد تاریخی، کریستف کلمب این ادویه را در دریای کارائیب کشف کرد و او آن را به اسپانیا آورد.

فلفل جامائیکا در غذاهای جامائیکایی بسیار محبوب است، به ویژه در مرغ تند جامائیکایی استفاده می شود. همچنین به دلیل طعم و عطر متمایزی که دارد در بسیاری از دسرها به صورت آسیاب شده استفاده می شود. کاربردهای دارویی متعددی دارند و به عنوان یک کمک کننده عالی گوارشی و همچنین درمان دردهای عضلانی و دندان درد عمل می کند.

بادیان ستاره ای

این ادویه دارای طعمی شیرین و شبیه دانه‌ های گیاه رازیانه است که برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است. این ادویه از یک درخت همیشه سبز با اندازه متوسط ​​استفاده می شود که بومی جنوب غربی چین و شمال شرقی ویتنام است.

بادیان ستاره ای به طور گسترده در غذاهای هندی، چینی، اندونزیایی و مالزیایی استفاده می شود و بیشتر در چین، هند و آسیا رشد می کند. برخی از رایج ترین غذاهایی که این ادویه را به عنوان ماده اصلی آن معرفی می کنند عبارتند از ماسالا چای، فو ویتنامی و برخی از غذاهای معروف فرانسوی. این ادویه به هضم غذا، به روماتیسم، نفخ، درمان سرفه، گلودرد و سوء هاضمه کمک می کند.

پاپریکا

پاپریکا نیز مانند فلفل چیلی و فلفل قرمز نوعی فلفل است که از همین خانواده است. ادویه پاپریکا نسخه آسیاب شده این فلفل است که در غذاهای اسپانیایی، آمریکای جنوبی و مجارستانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این ادویه دارای ته مزه ی پیچیده ای است اما بیشتر از طعمی دودی همراه با طعم ملایم شیرین و خاکی تشکیل شده است. فلفل پاپریکا بومی دنیای جدید است و از مکزیک مرکزی منشأ گرفته است. آن ها سپس در قرن شانزدهم به اسپانیا معرفی شدند و پس از آن ادویه پاپریکا به طور عمومی در انواع وعده های غذایی مورد استفاده قرار گرفت، عمدتاً به دلیل طعم و رنگ آن که قرمز مایل به نارنجی است.

اغلب به عنوان چاشنی در سوپ، خورش، غذاهای برنجی و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود. در ایالات متحده معمولاً این ادویه را به عنوان چاشنی روی غذاها می پاشند. با این حال، بهترین راه برای به دست آوردن طعم خالص آن، حرارت دادن آن در روغن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *