خواص چای سفید و روش مصرف آن

خواص چای سفید و روش مصرف آن

خواص چای سفید و روش مصرف آن

یکی از نوشیدنی هایی که در کل دنیا امروزه استفاده می کنند انواع چایی می باشند. هر نوع چایی دارای خواص متعددی برای بدن می باشد، یکی از این نمونه چای ها، چای سفید می باشد که در این مقاله قصد دارم شما را با خواص چای سفید و روش مصرف آن آشنا کنم. اگر اهل اصفهان هستید و قصد خریداری این نوع چای یا محصولاتی نظیر آن را دارید، پیشنهاد من به شما مراجعه به گروه بازرگانی سیلانی با بیش از ۷۰ سال سابقه در زمینه فروش عمده چای سفید ، فروش ادویه فله، تولید ،توزیع و فروش ادویه جات در اصفهان می باشد. اگر از افرادی هستید که به خوردن چایی علاقه دارید، در این مقاله برای آشنایی بیشتر با چای سفید،می توانید با من همراه باشید.

چای سفید:

چای سفید از گیاهی به نام کاملیا سیننسیس برداشت می شود و تنها تفاوت آن با چای های دیگر، در نوع برداشت و نحوه ی فرآوری آن است. ترکیبات زیادی از جمله آمینو اسیدها، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، کافئین، آنتی اکسیدان ها، پلی فنول و مواد معدنی مانند؛ سدیم، پتاسیم ،منگنز و آهن در چای سفید وجود دارند.

مقدار این ترکیبات در چای سفید ممکن است نسبت به چای سبز و سیاه کم و زیاد شود که این باعث تغییر در فواید آن برای بدن نیز می شود. برداشت این چایی زمانی که گلبرگ های گیاه کاملیا هنوز سفید هستند و پرزهای نقره ای روی آن ها قرار دارد انجام می گیرد. دلیل برداشت چایی در این زمان این است که گلبرگ ها به مرحله ی اکسایش هنوز نرسیده باشند. از دو مدل این چای که در بازار موجود می باشند به چای سفید نقره ای و چای پونی می توان اشاره کرد.

به دلیل مراحل فرآوری سختی که این چایی دارد، قیمت آن کمی بالا می باشد، رنگ این چایی زمان دم کردن زرد مایل به طلایی و طعم آن نسبت به چای سبز ملایم تر است. در ادامه به خواص چای سفید می پردازم.

خاصیت چای سفید:

این چایی همانند نوشیدنی های دیگر همان طور که قبلاً اشاره کردم دارای خواص متعددی می باشد که قصد دارم به بررسی تعدادی از این خواص در ادامه ی مقاله بپردازم . البته شما تاثیر چای سفید بر بدنتان را زمانی می بینید که در یک زمان و یک دوره ی مشخصی آن را مصرف کرده باشید. از جمله این خواص به شرح زیر می باشند. یکی دیگر از خواص، چای سفید کاهش وزن است که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

خواص چای سفید و روش مصرف آن

اثر چای سفید بر روی کاهش وزن و کاهش فشار خون :

آنتی اکسیدان های زیادی در ترکیب این چایی وجود دارند که می توانند باعث کاهش فشار خون بالا و تنظیم آن شوند. هم چنین کافئین موجود در این چایی می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و باعث کاهش وزن شود.

تاثیر چای سفید بر روی شب کوری:

همان طور که می دانید ترکیباتی که دارای ویتامین A هستند می توانند باعث تقویت چشم ها شوند. چای سفید می تواند با ویتامین A ای که در ترکیب خود دارد باعث درمان خشکی چشم شود و مشکل افرادی که شب کوری دارند را برطرف کند.

موثر بودن چایی سفید بر روی ترمیم DNA

افرادی که در مراکز هسته‌ای و آزمایشگاه ها مشغول کار هستند، ممکن است در طول روز با اشعه های زیادی در ارتباط باشند که بر روی بدن و از جمله DNA آن ها اثرات مخربی دارند. به همین خاطر با مصرف کردن چای سفید می توانند از آسیب رسیدن به DNA خود جلوگیری کنند. در ادامه راجب خاصیت این چایی بر سرطان صحبت خواهم کرد.

تاثیر چای سفید بر بیماری سرطان:

امروز سرطان های معده روده پروستات و غیره در همه سنین دیده می شود. مصرف چای سفید به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها، اثرات مفیدی بر این بیماری می گذارند، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کنند و باعث جلوگیری از پخش شدن سلول های سرطانی در قسمت‌های دیگر بدن می شوند. ترکیباتی مانند؛ پلی فنول هم برای بهبود سرطان تاثیر گذارند. بهبود سلامت قلب نیز از دیگر خواص این چایی است که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

اثرات چای سفید بر قلب:

آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها باعث از بین رفتن کلسترول های بد در رگ های خونی می شوند و گردش خون را بالا می برند. در این صورت خون رقیق شده و مانع لخته شدن خون می گردند. پس همان طور که گفته شد، مصرف این چایی سلامت قلب را تضمین می کند اما باید به صورت منظم این چایی را مصرف کنید تا تاثیر آن را ببینید. هم چنین چای سفید می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود.

خاصیت چای سفید بر روی سیستم ایمنی:

ترکیبی به نام کاتچین در چایی سفید موجود است که در هنگام ورود باکتری ها و ویروس ها به بدن با آن ها مقابله می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. هم چنین این ترکیب می‌تواند باعث بهبود سرماخوردگی و بیماری های کلیوی شود. یکی دیگر از خواص چای سفید، خاصیت ضد التهابی آن است که می‌تواند در بهبود دردهای اسکلتی و عضلانی موثر باشد. اگربه سلامتی دندان هایتان اهمیت می دهید، بامن همراه باشید.

تاثیر چای سفید بر سلامت دندان ها:

فلوراید موجود در داخل چای سفید باعث پاکیزگی دندان ها و مانع پوسیدگی آن ها می شود. چای سفید از ورود باکتری‌ها به داخل دندان ها و ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می کند.

خواص چای سفید و روش مصرف آن

تاثیر چای سفید بر روی اعصاب:

کاتچین والتانن موجود در چای سفید باعث رفع مشکلات خلق و خو در افراد می شوند. مصرف این چایی قدرت تمرکز را بالا برده و می‌تواند باعث تقویت حافظه و مانع ابتلا به بیماری آلزایمر شود. همچنین کافئین موجود در چای سفید می تواند باعث رفع خستگی های روزانه شود. اگر در مصرف روزانه چای سفید تعادل را رعایت کنید، در رفع استرس و اضطراب و آرامش شما می تواند تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از خواص چای سفید سلامت پوست است که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

خواص چای سفید بر روی سلامت پوست:

زمانی که آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن می پردازند، می‌توانند باعث کاهش چین و چروک وکاهش افتادگی در پوست شما و شادابی بیشتآن بشوند. هم چنین باعث پاک شدن پوست از وجود لک ها آکنه و جوش می شوند. در ادامه روش دم کردن چای سفید را برای شما توضیح می خواهم داد.

روش مصرف چای سفید:

برای دم کردن چای سفید درهر یک لیوان آب باید ۲ قاشق چای خوری از گلبرگهای چای سفید را در آن بریزید. در ابتدا یک لیوان آب را در داخل کتری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، زمانی که آب به حالت جوشیدن رسید می توانید ۲ قاشق چایخوری چای سفید اضافه کنید آن را از روی حرارت بردارید و حدود ۱ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا چایی دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

نتیجه گیری:

با توجه به خواصی که چای سفید دارد و به برخی از آن ها در این مقاله اشاره کردم، اما در هنگام مصرف آن باید تعادل را رعایت کنید و اگر دچار بیماری خاصی هستید، قبل از مصرف این چای با پزشک مورد نظر مشورت کنید.

سپاس از همراهی شما عزیزان امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *