فروش قهوه عمده

تفاوت قهوه اسپرسو با فرانسه

اسپرسو و فرانسه روش های تهیه قهوه

قهوه اسپرسو و فرانسه به عنوان دو روش در تهیه قهوه، هرکدام با تکنیک‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان، تجربه متفاوتی از طعم قهوه را ارائه می‌دهند. در فرانسه، روش غوطه وری یا عصاره گیری قهوه به وسیله آب داغ و مدت زمان زیادی که قهوه با آن در تماس است، این امکان را فراهم می‌کند که اسانس و طعم اصلی دانه‌های قهوه استخراج شود. این روش به نوعی فرآیند آرام و طولانی است که باعث به وجود آمدن یک فنجان قهوه با طعم نرم و ملایم می‌شود.

در مقابل، قهوه اسپرسو با استفاده از فشار بالا و بخار آب، در زمان کوتاهی عصاره گیری می‌شود. این فشار و وابستگی به زمان کمتر، باعث تولید یک نوشیدنی با طعم غنی، مرکب و قهوه‌ای تر می‌شود. تأثیر فشار بخار به عنوان یک عامل مهم در ایجاد اسپرسو، طعم و اسانس قهوه را به شکلی متفاوتی بیان می‌کند.

هر دانه قهوه ای را میتوان هم به روش اسپرسو و هم به روش فرانسه تهیه کرد ولی برای داشتن طعم بهتر و مناسب تر بهتر است که نکاتی را قبل از خرید قهوه بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید.

تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه فرانسه

تفاوت آسیاب قهوه اسپرسو و فرانسه

در اسپرسو به دلیل اینکه با فشار بخار این عمل انجام میشود باید دانه های اسپرسو ریزتر از فرانسه باشد،در روش اسپرسو میزان ریزی و درشتی قهوه از قهوه ترک درشت تر و از قهوه فرانسه ریزتر است.توجه کنید که بسته به قدرت هر دستگاه اسپرسو این درجه فرق میکند و پیشنهاد ما برای شما این است که حتما به همراه دستگاه اسپرسوساز خود یک اسیاب قهوه هم تهیه کنید تا بتوانید کنترل ریزی و درشتی دانه قهوه را کنترل کنید.

آسیاب قهوه برای استفاده در تهیه قهوه فرانسه باید به مواردی توجه داشته باشد. زمانی که قهوه توسط فرنچ پرس یا قهوه ساز فرانسوی برقی تهیه می‌شود، مهمترین نکته مربوط به درجه آسیاب قهوه میباشد. آسیاب باید دانه‌های قهوه را به گرانول‌هایی کمی درشت‌تر تبدیل کند تا اجازه دهد که قهوه به درستی در آب حل شود و بوی نامطبوعی به خود نگیرد. از طرفی، اگر آسیاب قهوه زیادی درشت باشد، این ممکن است باعث شود قهوه تلخ یا ناهماهنگ باشد.

بنابراین، استفاده از یک آسیاب که تنظیمات درجه آسیاب را به صورت قابل تنظیم داشته باشد، به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد تا درجه درشتی را به صورت دلخواه تنظیم کنند. این امر باعث خلق یک قهوه با طعم و اسانس مطلوب می‌شود، که هماهنگ با نحوه تهیه قهوه فرانسه و ابزارهای مورد استفاده است.

قهوه فرانسه بهتر است یا اسپرسو

این که کدام قهوه بهتر است فقط به ذائقه شما بر میگردد و دلیلی بر خوب بودن یا بد بودن قهوه دیگری ندارد. شما با شناخت طعم و ویژگی این دو قهوه میتوانید در واقع بهترین انتخاب را داشته باشید.

قهوه فرانسه رقیق تر ،دارای عطر و بوی بیشتر و طعم ملایم تر و همچنین حجم بیشتر نسبت به قهوه اسپرسو است .

قهوه اسپرسو دارای حجم کمتر،غلظت بسیار بیشتر،کرما به مراتب بهتر و همچنین طعم تند تری نسب به فرانسه است.

پیشنهاد ما برای صبح نوشیدن یک فنجان قهوه فرانسه است و برای ظهر و عصر قهوه اسپرسو است تا در تمام طول روز با نشاط و سرزنده باشید.توجه کنید که در روز بیشتر از دو فنجان قهوه نخورید تا به این نوشیدنی وابستگی پیدا نکنید.

افزودنی هایی که طعم قهوه را متفاوت میکند

افزودنی هایی که طعم قهوه را متفاوت میکند

افزودنی‌های مختلف می‌توانند تجربه نوشیدن قهوه را به شکل متنوع‌تر و لذت‌بخش‌تری تبدیل کنند. در زیر، توضیحاتی در مورد هر یک از افزودنی‌ها آمده است:

1. هل: اضافه کردن دانه‌های هل به قهوه، طعم و بوی گرم و ادویه‌ای به نوشیدنی افزوده و تازگی به آن می‌بخشد. چند دانه هل را با چرخ‌آسیاب خرد کرده و به قهوه اضافه کنید.

اگر بدنبال خرید یا فروش عمده هل هستید این محصول از بازرگانی سیلانی را از دست ندهید.

2. شیر نارگیل: شیر نارگیل به قهوه عطر و طعم خاصی اضافه می‌کند و می‌تواند قهوه را نرم و خوشمزه کند. روش: به جای شیر معمولی، شیر نارگیل را به قهوه اضافه کنید.

3. زنجبیل:زنجبیل به قهوه حس گرما و تندی افزوده و طعم آن را تنوع بخش می‌کند. کمی پودر زنجبیل را به قهوه اضافه کنید یا از ریشه زنجبیل خرد شده استفاده کنید.

4. دارچین: دارچین به قهوه طعم دلپذیری از نوع شیرین و گرم افزوده و عطر و طعم خاصی به آن می‌دهد. یک چوب دارچین را به صورت کل یا به صورت خلال به قهوه اضافه کنید و مخلوط کنید. برای خرید عمده پودر دارچین کلیک کنید .

5. عصاره نعناع:نعناع برای افزایش تازگی و احساس سرزندگی به قهوه اضافه می‌شود. چند قطره عصاره نعناع را به قهوه بیفزایید.

برای قهوه اسپرسو از چه قهوه ای استفاده کنیم

ذائقه و سلیقه هر شخص متفاوت است ولی قهوه های ترکیب مانند 70 درصد قهوه عربیکا و 30 درصد ربوستا و همچنین ترکیب80-20 را برای دوست داران قهوه عربیکا و طعم ترش پیشنهاد میکننیم. بسیاری از دوست داران قهوه عربیکا از دانه های 100 درصد عربیکا استفاده میکنند ، از این دست قهوه ها هم قهوه خارجی یا قهوه برند موجود است که بیشتر این قهوه های خارجی  محصول ایتالیاست با نام قهوه ایتالیایی در بازار توسط برند های متعدد عرضه شده است و هم قهوه ایرانی که چند سالی توسط شرکت های داخلی تولید میشود،قهوه های ایرانی دارای قیمت بسیار مناسب تری هستند.

فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که میتوانید خرید آنلاین قهوه خود را با قیمت بسیار کمتر انجام دهید.

قهوه هایی با ترکیب 70 درصد ربوستا و یا 50 درصد ربوستا یا 100 درصد ربوستا نیز از جمله قهوه های پیشنهادی برای دوست داران قهوه ربوستا است که طعم تلخ و کافیین زیاد را ترجیح میدهند.قهوه های بر پایه ربوستا در ایران به مراتب محبوب تر هستند و استقبال بیشتری از ان  یشود.

برای قهوه فرانسه از چه قهوه ایی استفاده کنیم

برای فرانسه بهتر است که از قهوه های بر پایه عربیکا استفاده کرد زیرا دانه های ربوستا طعم خوبی در این روش پیدا نمیکنند و قهوه شما کمی بوی خاک یا مانده گی پیدا میکند.بهترین پیشنهاد استفاده از دانه های 100 درصد عربیکا است.زیرا قهوه های عربیکا دارای عطر خیلی زیادی هستند و همچنین کافیین معمولا کمتری  دارند.

در زیر نکاتی که میتواند به شما کمک کند تا انتخاب نهایی خود را داشته باشید را اورده ایم:

  1. دستگاه های تهیه قهوه اسپرسو گران تر از دستگاه های فرانسوی هستند.
  2. قبل از خرید دستگاه چند بار در کافه یا قهوه فروشی ها این دو قهوه رو میل کنید.
  3. تهیه قهوه به روش فرانسه راحت تر است و سختی های اسپرسو را ندارد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *