خواص زردچوبه چیست

خواص زردچوبه چیست ؟

گیاه زردچوبه به دلیل خواص درمانی خود هزاران سال مورد احترام بوده است ، در حالی که بسیاری از ما فقط  آن را به عنوان یکی از معروف ترین ادویه های غذاهای آسیایی می شناسیم. فروشگاه ادویه سیلانی عرضه کننده فروش ادویه جات فله ای و بهترین قیمت برای خرید ادویه شما را با خواص زردچوبه آشنا می کند.

به طور سنتی ، این گیاه  از خانواده زنجبیل است و عمدتا در جنوب شرقی آسیا برداشت می شود. در بیشتر موارد ، ریشه ها در آنجا خشک می شوند و سپس پودر می شوند ، اما می توان آنها را به صورت خام نیز پردازش کرد.

خواص درمانی زردچوبه

زردچوبه یک داروی مهم در طب هندی و چینی است. روغن گیاه دارویی اثر ضد التهابی دارد.

زردچوبه چقدر سالم است؟ مطالعات بیشماری در حال حاضر اثرات درمانی زردچوبه را اثبات کرده اند.

خواص زردچوبه چیست

 

آشنایی با برخی از خواص زردچوبه

زردچوبه به رفع ناراحتی های معده کمک می کند

محققان تغذیه سال ها پیش توانستند اثبات کنند که زردچوبه اثر ضد التهابی بر بدن ما دارد و به ویژه برای هضم غذا مفید است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث تحریک کبد برای تولید صفرا و اسید معده بیشتر می شود. اینها به نوبه خود هضم چربی های رژیم غذایی را آسان می کنند و بنابراین از احساس ناخوشایند سیری جلوگیری می کنند.

زردچوبه از آلزایمر و سرطان محافظت می کند

یک مطالعه توسط آکادمی مغز و اعصاب هند توانست نشان دهد که ماده فعال کورکومین موجود در زردچوبه می تواند اثرات زوال عقل آلزایمر را خنثی کند. استفاده منظم از کپسول زردچوبه می تواند علائم مبتلایان به آلزایمر را در طی یک سال به طور قابل توجهی بهبود بخشد. مشخص شده است که خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و سم زدایی کورکومین باعث تقویت عملکرد حافظه می شود و می تواند تخریب سلول های عصبی مغز را کند کند.  علاوه بر این ، کورکومین عملکرد ضد سرطانی نیز دارد. در طول تحقیقات ، ماده بهبود دهنده گلدنیس توانست سلولهای سرطانی را در طولانی مدت در کبد از بین ببرد.

زردچوبه سطح کلسترول را تنظیم می کند

سطح کلسترول بیش از حد در خون می تواند دلیل اصلی بسیاری از بیماری های سیستم قلبی عروقی ما باشد. با این حال ، مطالعات توانست نشان دهد که کورکومین برای کاهش سطح کلسترول مناسب است. افراد آزمایشی که فقط 500 میلی گرم از ماده فعال را در یک دوره هفت روزه مصرف کردند ، می توانند سطح کلسترول قابل توجهی پایین تر داشته باشند.

نکاتی برای مصرف زردچوبه

زردچوبه معجزه آسا معایبی هم دارد. به عنوان مثال ، کورکومین موجود در زردچوبه محلول در آب نیست ، به همین دلیل جذب ماده فعال برای بدن ما مشکل می شود. علاوه بر این ، ماده بهبود دهنده خیلی سریع توسط کبد ما تجزیه می شود ، به این معنی که فقط برای مدت کوتاهی وارد جریان خون ما می شود. در نتیجه ، این بدان معنی است که ما باید زردچوبه را به طور مداوم و ترجیحاً چند بار در روز به مقدار کم مصرف کنیم تا متوجه پیشرفت سلامتی شویم. خوشبختانه زیست سازگاری ادویه تنها با چند نکته قابل بهبود است.

  1.  مصرف زردچوبه با فلفل سیاه

فقط یک فلفل سیاه احتمال جذب ماده فعال کورکومین به بدن را با ضریب 20 افزایش می دهد. دلیل این امر پیپرین موجود در فلفل سیاه است. حتی در مقادیر کم ، این ماده فعال تضمین می کند که زردچوبه می تواند خواص درمانی خود را در بدن بهتر ایجاد کند.

  1. مصرف زردچوبه با چربی

کسانی که زردچوبه را با روغن زیتون ، روغن نارگیل یا سایر چربی ها ترکیب می کنند ، شانس بیشتری دارند که زردچوبه  خواص درمانی خود را نشان دهد.

توجه کنید که پزشکان توصیه می کنند که بزرگسالان روزانه حدود یک تا سه گرم پودر زردچوبه تازه مصرف کنند.

ماندگاری زردچوبه چقدر است؟

پودر زردچوبه خشک اگر در مکانی تاریک ، خشک و خنک نگهداری شود و کاملاً مهر و موم شود ، به خصوص به مدت طولانی باقی می ماند. ریشه تازه زردچوبه به سرعت فیبر شده و در دمای طبیعی اتاق خشک می شود. بنابراین توصیه می شود ریشه را در یخچال نگهداری کنید تا بتوان آن را برای چندین هفته نگه داشت. زردچوبه همچنین باید در هوا بسته و به خوبی در یخچال نگهداری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *