خواص زیره سبز برای لاغری

خواص زیره سبز برای لاغری

خواص زیره سبز برای لاغری

مردم در سراسر جهان از زیره به عنوان یک چاشنی در غذا استفاده می کنند و روغن آن را برای عطرها استخراج می کنند. زیره یک داروی محبوب در طب سنتی است. مطالعات نشان داده است که از خواص زیره سبز برای لاغری می توان استفاده کرد و حتی ممکن است به اندازه داروهای خاص، در کاهش وزن موثر باشد. زیره یا جیرا در انواع قهوه ای و سیاه وجود دارد، دارای بافت چوبی است و از نظر طعم کمی تند است. از آب زیره سبز می توان برای کاهش وزن استفاده کرد، از دیگر خواص آن کاهش سموم، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود خواب و بهینه سازی هضم غذا است.

ویژگی های زیره

1-اثرات ضدباکتری : تحقیقات نشان داده است که زیره سبز ممکن است به از بین بردن برخی از باکتری ها که می توانند وارد بدن شما شوند و شما را مریض کنند، کمک کند. خواص ضد باکتریایی آن ممکن است توضیح دهد که چرا مردم به طور سنتی از زیره به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می کنند.

2-پیشگیری از سرطان : سرطان زمانی توسعه می یابد که سلول های بدن خارج از کنترل شروع به تکثیر کنند، تومورها مجموعه ای از این سلول های غیرطبیعی است. در چندین مطالعه حیوانی، دانشمندان دریافته اند که دانه های زیره سبز ممکن است از رشد انواع مختلف تومورها، از جمله موارد ناشی از سرطان های کبد، معده و روده بزرگ جلوگیری کند.

3-کنترل کلسترول : زیره سبز ممکن است به افراد در کنترل سطح کلسترول کمک کند.

4-کنترل دیابت : زیره سبز ممکن است به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا علائم و اثرات آن را کنترل کنند. زیره با کاهش سطح اوره می تواند باعث کنترل دیابت شود.

چگونه زیره سبز باعث کاهش وزن می شود ؟

1-هضم بهتر : مواد مختلف فعال موجود در دانه های زیره سبز، از جمله کومینالدهید، می توانند ترشح آب معده و گوارشی را تحریک کنند، که روند هضم را تسریع می کند، در عین حال باعث افزایش جذب مواد مغذی و بهبود عملکرد کلی دستگاه گوارش می شود. زیره سبز در درمان برخی شرایط گوارشی که ممکن است بر کاهش وزن تأثیر بگذارد، مفید است. همچنین زیره بدن شما را برای مقابله با اختلالات مانند نفخ شکم، اسهال، حالت تهوع و تهوع صبح آماده می کند. زنان باردار نیز می توانند آن را بنوشند زیرا هضم در بارداری را بهبود می بخشد.

2-دفع سموم : با کاهش سمیت در بدن و تحریک کلیه و کبد، استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن می تواند عملکرد متابولیک را بهبود بخشد، و هضم مناسب را تسهیل کند. همچنین نوشیدن آب زیره، باعث پاکسازی پوست، رفع مشکل آکنه و تغذیه مناسب آن می شود.

3-بهبود سیستم ایمنی : زیره دارای تعدادی آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند، و هنگامی که فشار بیشتری بر بدن وارد می شود، از جمله در فرآیند های طبیعی کالری سوزی قادر به عملکرد موثر است. همچنین زیره منبعی از آهن، ویتامین A و ویتامین C است که فواید آنتی اکسیدانی دارد.

4-خواب : زیره سبز باعث خواب بهتر ما می شود، همین عامل باعث کاهش وزن نیز می شود. بدن شما باید استراحت کند بنابراین از ذخیره چربی و انرژی اضافی جلوگیری می کند. داشتن خواب کافی همچنین می تواند به حفظ سطح انرژی کمک کند تا با خستگی مقابله کرده و فعالیت های بدنی را برای کاهش وزن تقویت کند. نوشیدن یک لیوان آب زیره با کمبود آهن که در ممکن است در خون وجود داشه باشد، مبارزه می کند. بنابراین این برای یک خواب خوب شب کاملاً مفید است.

آب زیره

آب زیره با خیساندن دانه های زیره (معروف به جیرا) در آب در طول شب ساخته می شود. این دستور ساده هزاران سال است که به عنوان یک درمان طبیعی برای انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما اثرات قابل توجه آن در کاهش وزن بسیار جالب است. اگرچه ممکن است مانند هر رژیم غذایی دیگر یک ترفند کاهش وزن به نظر برسد، اما تحقیقات گسترده ای در مورد اثرات این آب انجام شده است و نتایج مثبتی داشته است. اگرچه طعم این آب برای برخی زیاد جالب نیست، اما فواید غیر قابل انکار آن برای سلامتی بسیار جذاب است. آب زیره به طور منظم در هند و سایر کشورهای آسیایی به عنوان یک نوشیدنی مقوی مصرف می شود.

طرز تهیه آب زیره

کسانی که از این دارو استفاده می کنند، با توجه به ساده بودن آن، تمایل دارند آب زیره خود را در خانه تهیه کنند. برای تهیه آن باید دستورالعمل زیر را انجام دهید.

1- برای تهیه آب زیره، 5-4 فنجان آب را در قابلمه بجوشانید.

2-دو قاشق غذاخوری دانه زیره کامل را به آب اضافه کنید.

3- ظرف را بلافاصله از روی حرارت بردارید.

4- درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود.

در طول روز در دمای اتاق بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در صورت تمایل به داشتن یک شیرین کننده، می توانید یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.

یرای اطلاع از قیمت زیره سبز  و سایر ادویه جات می توانید به سایت شرکت بازرگانی سیلانی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *