ادویه های مفید برای چشم

ادویه های مفید برای چشم

ادویه های مفید برای چشم

تغذیه جنبه مهمی از برنامه بهبود بینایی شما است.غذاهایی که روزانه می خورید بیشترین تأثیر را روی بینایی شما دارند ، زیرا می توانند مواد مغذی اساسی را برای بافت و سلول های چشم شما فراهم کنند.گیاهان و ادویه های خاصی وجود دارند که در بهبود سلامت بینایی نقش دارند.در اینجا چند گیاه و ادویه جات وجود دارد که می توانید برای سلامتی بینایی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پاپریکا

پاپریکا منبع خوبی برای تقویت بینایی است.این به دلیل این واقعیت است که از Zeaxanthin تشکیل شده است که ماده مغذی چشم است و تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.علاوه بر این ، همچنین از ویتامین C و E که دو ماده مغذی ضروری برای سلامت چشم است ، تشکیل شده است.پاپریکا دارای غلظت بسیار بالایی از ویتامین A است که برای دفع علائم خشکی چشم بسیار مناسب است.

ادویه پاپریکا

زردچوبه

ادویه هایی مانند زردچوبه برای محافظت از سلامت شبکیه چشم مفید هستند و زردچوبه یکی از ادویه های بسیار محبوب هند است.اگر این روزها زردچوبه را نادیده می گیرید ، به شما بگوییم که این ماده نه تنها پوست بلکه چشم شما را نیز تغذیه می کند!این ماده ای است که در بیشتر مراکز فروش ادویه موجود است.ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین نام دارد.این یک آنتی اکسیدان قوی است که ممکن است خطرات تخریب شبکیه را کاهش دهد و به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل می کند که از سلامت چشم محافظت می کند.

زردچوبه و بیماری خشکی چشم

گیاهان و ادویه جات طبیعی زیادی وجود دارند که پر از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با خشکی چشم هستند.در واقع ، حتی ممکن است در کابینت آشپزخانه خودتان ماده ای برای درمان خشکی چشم پیدا کنید!زردچوبه یک ادویه آسیایی است که از شما در برابر تعدادی از بیماری ها (از جمله خشکی چشم!) محافظت می کند.

زعفران

زعفران ادویه ای است که از جنوب غربی آسیا نشأت گرفته است و مدتهاست که به دلیل مزایای سلامتی آن شناخته شده است (دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است).اما تا همین اواخر تصور نمی شد که برای چشم نیز مفید باشد.

فواید زعفران برای چشم

زعفران حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید آنتی اکسیدان قوی است که محققان کشف کرده اند از گیرنده های نوری در شبکیه محافظت می کند.زعفران هم چنین آسیب تخریب ماکولای وابسته به سن را جبران می کند. زعفران علاوه بر تقویت سلامت بینایی ، خون را تصفیه می کند ، تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می دهد ، گردش خون را بهبود می بخشد و به درمان آرتروز کمک می کند.بنابراین بدون شک افزودن زعفران به قفسه ادویه شما انتخاب سالم برای بدن و بخصوص چشم ها خواهد بود.

سخن پایانی

با توجه به سبک زندگی امروز ، رژیم غذایی و خطرات و شرایط محیطی ، ایمنی چشم شما در معرض خطر بزرگی است.یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی طولانی و خوب چشم شما ضروری است.می توانید غذاهای سالم بخورید و همزمان سلامت چشم خود را بهبود ببخشید.

با افزودن گیاهان و ادویه جات به رژیم غذایی این امر محقق می شود.این به شما کمک می کند تا نمک ، چربی و کلسترول دریافتی خود را کاهش دهید ، به وعده های غذایی خود طعم اضافه کنید و در نهایت ، اطمینان حاصل کنید که برای سالهای سال از بینایی سالم لذت خواهید برد.

به طور کلی ، برای سلامت چشم و کل بدن خود ، از غذاهای فرآوری شده و غذاهای سرخ شده ، خودداری کنید.هم چنین نوشیدنی های شیرین با شکر بالا برای شما یا چشم های شما مناسب نیستند.پس از این موارد پرهیز کنید و بجای آنها مواد غذایی سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *