خواص پودر لیمو عمانی

خواص پودر لیمو عمانی

خواص پودر لیمو عمانی

پودر لیمو عمانی یا همان لیمو سیاه که در جنوب ایران و صادراتی آن در اردن پرورش داده می شود، یکی از ادویه جات پر مصرف در بین ایرانیان می باشد. پودر لیمو امانی از لیمو سیاه خشک شده و پودر شده به دست می آید و در طبخ انواع غذا و خورشت ها در ایران بسیار مورد استفاده قرا می گیرد. این نوع لیمو را نمی توان به صورت تازه استفاده کرد برای همین آن را در آفتاب خشک می کنند و سپس آن را پودر می کنند.  کشور های عربی نیز این پودر در غذا های تند و پر ادویه استفاده می کنند. دلیل استفاده از پودر لیمو عمانی در غذا هایی با طعم تند این است که این چاشنی از دید طب سنتی خنک کننده است و می تواند التهاب گرمی این غذا را کاهش دهد.

از لیمو عمانی برای از بین بردن نفخ شکم، درمان اسهال خونی، کاهش کلسترول بد خون، پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. همچنین لیمو عمانی دارای مقدار زیادی ویتامین ث است که در درمان پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

یکی از آرام بخش ترین دمنوش های توصیه شده در طب سنتی، دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی است. همچنین این دمنوش از غلظت خون و بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند و از جوشش و غلیان صفرا و خون جلوگیری می‌کند و برای معده و کبد گرم مفید است.

خواص پودر لیمو عمانی

لیمو عمانی حاوی ویتامین دی است. گفته شده لیمو عمانی خشک شده در آفتاب میزان بیشتری ویتامیتن دی را در خود دارد نبست به لیمو عمانی که به صورت صنعتی تهیه شده است.

پودر لیمو عمانی در فروشگاه ادویه جات با بهترین قیمت و کیفیت بالا موجود می باشد. از دیدگاه طب سنتی لیمو عمانی دارای طبع سرد و خشک است. برای بهبود خواص و مزاج توصیه می شود که لیمو عمانی به همراه عسل مصرف گردد.

پودر لیمو عمانی نسبت به خود لیمو عمانی ارزش غذایی کمتری دارد. لیمو عمانی باعث جذب چربی و ادویه های غذا به خود می شود و به همین دلیل لیمو عمانی موجود در غذا چاق کننده است.

استفاده از نوشیدنی لیمو عمانی به همراه عسل برای گرم مزاجان مفید است و همچنین این نوشیدنی سبب لاغری و تقویت معده می شود.

استفاده از لیمو عمانی در غذاها باعث می شود که مصرف نمک به حداقل برسد. باید توجه داشت لیمو عمانی به دلیل طعم تلخ آن بهتر است در آخرین مرحله غذا اضافه شود.

مصرف لیمو عمانی در زمان خالی بودن معده موجب ضرر به روده‌ها و ایجاد دلپیچه است. مصرف زیاد آن برای اعصاب مضر است.

جهت خرید لیمو عمانی با بهترین کیفیت می توانید به بازرگانی سیلانی مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *