چه مقدار زردچوبه در یک روز باید مصرف کرد؟

زردچوبه به عنوان یک ادویه در همه نقاط جهان شناخته شده است، اما در هند به عنوان گیاهی که ارزش دارویی زیادی دارد نیز معرفی می شود. در هند باستان، زردچوبه در بسیاری از داروهای آیورودا استفاده می شد. اما چه مقدار زردچوبه در یک روز باید مصرف کرد؟

زردچوبه یکی از ادویه های رایجی است که برای رنگ و طعم منحصر به فردش استفاده می شود. رنگ زرد پررنگی دارد و در بسیاری از کاری ها و سس ها استفاده می شود. زردچوبه از گیاه زردچوبه به دست می آید. این گیاه را می توان به راحتی در خانه ها پرورش داد و به دلیل استفاده گسترده از آن، در بسیاری از کشورهای آسیایی به وفور در دسترس است. زردچوبه رنگ خود را از ترکیبی به نام کورکومین می گیرد. در واقع، تا حد زیادی به دلیل وجود کورکومین است که این ادویه خواص درمانی خود را به دست می آورد.

مصرف زردچوبه

خواص زردچوبه

برای قرن ها، زردچوبه به عنوان یکی از مواد اولیه در بسیاری از درمان های خانگی برای بسیاری از مسائل بهداشتی روزمره استفاده شده است. زردچوبه به عنوان دارویی برای درد و التهاب در مورد آرتروز استفاده می شود.همچنین برای تقویت حافظه و برای کاهش سوزش سر دل استفاده می شود. بعلاوه اعتقاد بر این است که این طلای خوراکی به مدیریت افسردگی، سطح کلسترول بالا، تب یونجه و خارش کمک می کند. زردچوبه یک ماده بسیار خوب در غذاهایی است که در صورت استفاده صحیح و در مقادیر مناسب، باعث کاهش وزن می شود.

آیا مصرف زیاد زردچوبه باعث مرگ می شود؟

همانطور که می دانید، زردچوبه برای پیشگیری و درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. به همین دلیل هوشمندانه است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که مصرف زیاد آن باعث مرگ می شود؟

مردم مناطقی مانند هند برای هزاران سال است که از زردچوبه استفاده می کنند اما کشورهای غربی کم تر از هندی ها به دنبال این طلای خوراکی بوده اند. پودر زردچوبه که از ریشه های خشک شده گیاه تهیه می شود، به رنگ زرد طلایی روشن با طعمی گرم و تلخ است.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، زردچوبه برای مدت طولانی در طب آیورودا برای کمک به درد، خستگی، روماتیسم و مشکلات تنفسی استفاده شد.

امروزه، زردچوبه به عنوان یک مکمل غذایی و حالت پیشگیری/درمان بالقوه با توجه به شرایط مختلف، از جمله آرتریت، دیابت، بیماری قلبی، درمان و پیشگیری سرطان، بیماری آلزایمر، کولیت و سایر بیماری‌های التهابی رواج دارد.

طلای خوراکی به عنوان یک عنصر مهم و حیاتی در غذا در نظر گرفته می شود، اما دوزهای بالا و استفاده طولانی مدت آن ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. علاوه بر این، ماده اصلی آن، کورکومین، می‌تواند به عنوان یک رقیق‌کننده خون عمل کند، به این معنی که اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌ کنید یا در شرف جراحی هستید، استفاده از زردچوبه توصیه نمی شود.

همچنین، زردچوبه را باید از فروشگاه های معتبر در صنعت ادویه کشور مانند بازرگانی سیلانی بزرگترین فروشگاه خرید ادویه خریداری کرد. همچنین، می توانید قبل از خرید عمده زردچوبه ، قیمت زردچوبه فله را در وب سایت مشاهده و بررسی کنید.

مقدار مصرف زردچوبه در روز چقدر است؟

دوز سالم، صحیح و توصیه شده زردچوبه در روز از 500 میلی گرم تا 2000 میلی گرم متغیر است. مردم در هند معمولاً 2000 میلی گرم تا 2500 میلی گرم در روز مصرف می کنند.

زردچوبه مصرفی برای مسائل بهداشتی به صورت عصاره است و به صورت ادویه نیست. این تفاوت عمده ای ایجاد می کند ، زیرا زردچوبه به عنوان یک ادویه معمولاً فقط 3-5٪ از اجزای شیمیایی کورکومین را در خود دارد، در حالی که Turmeric به عنوان یک عصاره دارویی، 95٪ از ترکیب شیمیایی کورکومین را در خود دارد.

اگرچه کورکومین دارای اهداف دارویی و ضد التهابی بسیاری است، اما همیشه باید آن را به مقدار مناسب مصرف کرد تا از مزایای کامل آن بهره مند شود. با این حال، هر یک از مسائل مربوط به سلامتی، فرد را ملزم می کند تا برای نتایج مناسب، روزانه مقدار مشخصی زردچوبه مصرف کند. مقداری که فرد باید مصرف کند به نوع و شدت بیماری بستگی دارد.

دوز مصرفی برای هر بیماری به شدت متفاوت است، بنابراین باید به میزان مصرف عصاره زردچوبه توجه زیادی داشت تا از فواید سلامتی مناسب آن برخوردار شد و همچنین دچار عوارض جانبی مصرف بیش از حد عصاره زردچوبه نشد.

مقدار مجاز مصرف زردچوبه

به عنوان مثال :به فردی که از آرتروز رنج می برد، در مجموع 1000 میلی گرم عصاره زردچوبه توصیه می شود که برای مصرف دو بار در روز، آن را به دو قسمت تقسیم می کنند.(لطفا قبل از شروع هر نوع استفاده مداوم از Turmeric برای اهداف دارویی با پزشک خود مشورت کنید)

چه کسی باید در زمان خوردن زردچوبه مراقبت کند؟

زردچوبه نباید برای برخی از افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، توصیه شود.

  • افرادی که نباید به آنها داروی عصاره زردچوبه داده شود، زنان باردار و شیرده هستند ، زیرا هیچ مدرکی دال بر فواید Turmeric برای سلامتی در این مورد وجود ندارد.
  • افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا نباید هیچ دارویی از عصاره زردچوبه مصرف کنند ، زیرا می تواند کیسه صفرا را کوچک کرده و بیماری را بدتر کند.
  • افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند نیز نباید از داروی عصاره زردچوبه استفاده کنند.این به این دلیل است که عصاره می تواند روند انعقاد خون را کند کند که به نوبه خود باعث بدتر شدن خونریزی می شود.
  • افراد مبتلا به کمبود آهن نباید Turmeric را به عنوان دارو مصرف کنند، زیرا می تواند آهن را جذب کند و وضعیت را بدتر از قبل کند.
  • افرادی که دیابت دارند نمی توانند داروی عصاره زردچوبه مصرف کنند، زیرا می تواند سطح قند خون را بسیار پایین بیاورد.

کلمات پایانی

در نهایت می خواهیم نتیجه بگیریم که کورکومین ترکیب موجود در زردچوبه دارای فواید بی شماری است. اما مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به عوارض جانبی شود. بنابراین، همیشه توصیه می شود مصرف روزانه آن را کنترل کنید.حد ایمن مصرف زردچوبه 1000 تا 2000 میلی گرم در روز است. افرادی که از اختلالات خونریزی، کمبود آهن یا بیماری کیسه صفرا رنج می برند، باید در مصرف آن توجه ویژه ای داشته باشند. اگر تحت مراقبت مناسب قرار نگیرید، ممکن است علائم شما را بدتر کند.

خرید زردچوبه و سایر ادویه جات معطر از بازرگانی سیلانی