فواید شگفت‌ انگیز روغن نارگیل برای سلامتی پوست و مو

فواید شگفت‌ انگیز روغن نارگیل برای سلامتی پوست و مو

خواص روغن نارگیل برای پوست

در سال‌ های اخیر روغن نارگیل به یک ماده ضروری برای استفاده در طول روز در آمده است که می توان آن ها را در دنیای زیبایی گنجاند. محصولی که در زمان های قدیم به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و بازسازی کننده آن برای پوست و  مو، مورد توجه قرار می گرفت و امروزه در بسیاری از درمان ها و محصولات زیبایی وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا با خواص روغن نارگیل برای پوست بیشتر آشنا شوید.

۱- بهترین ترمیم کننده و احیا کننده مو

روغن نارگیل می تواند به یکی از بهترین متحدان موهای ما تبدیل شود. چون با خشکی مبارزه می کند و آن را احیا می کند، همچنین قادر است مو را بسیار قوی تر و سالم تر نشان دهد و حتی شوره سر را کاهش دهد. اگر موهای شما نسبتاً خشک است و به دوز مناسبی از آبرسانی نیاز دارید، یک راه خوب برای رسیدن به آن، استفاده از این روغن قبل از شستن موهایتان و به عنوان ماسک است. بهترین چیز در این مورد این است که با آزمایش با مقدار کمی روغن شروع کنید تا ببینید موهای شما چگونه به این موضوع پاسخ می دهد. سعی کنید مقدار کمی از آن را حدود 30 دقیقه بر موی خود بمالید و سپس با آب فراوان بشویید.

خواص روغن نارگیل برای مو

۲- پوست را آبرسانی و روشن می کند

با استفاده از خواص روغن نارگیل برای پوست، می توانید از پوست خود مراقبت کنید. روغن نارگیل مسئول بازگرداندن pH خنثی پوست است و به از بین بردن چربی کمک می کند، اما همچنین پوست ما را هیدراته و درخشان نگه می دارد. علاوه بر این می تواند به یکی از بهترین کرم های ضد پیری تبدیل شود و همه این ها به لطف ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در فرمولاسیون آن است که وظیفه صاف کردن چین و چروک ها و خطوط ریز را بر عهده دارد. علاوه بر این وظیفه حفظ کلاژن و الاستین پوست را نیز بر عهده دارد و آن را بسیار انعطاف پذیرتر می کند.

۳- اسکراب

یکی دیگر از کاربردهای بسیاری که می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید، تبدیل آن به یک لایه بردار، هم برای صورت و هم برای بقیه بدن است. این امر علاوه بر احیا، آبرسانی، روشن کننده و جوان کننده پوست، وظیفه از بین بردن سلول های مرده را نیز بر عهده دارد.

جوانسازی پوست با روغن نارگیل

چگونه آن را به لایه بردار تبدیل کنیم؟

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و دو قاشق غذاخوری قهوه را در یک فنجان مخلوط کنید. بسته به مقدار اسکراب مورد نیاز خود می توانید مقدار آن را تغییر دهید.

۴- برای جلوگیری از علائم کشش

چندین مطالعه نشان داده اند که استفاده از روغن نارگیل می تواند به جلوگیری از ظهور علائم کشش کمک کند، همه این ها به لطف ویژگی های مرطوب کنندگی آن است. بهترین کار این است که آن را صبح و شب در مناطقی که بیشتر مستعد ظاهر شدن علائم کشش هستند (سینه ها، شکم، باسن، بازوها و…) بمالید و مهمتر از همه، اگر قرار است در هر شرایطی قرار بگیرید استفاده کنید(کاهش وزن یا بارداری).

۵- بهترین بالم لب

برخی از رژ لب ها با تغییرات دما به خصوص در فصل زمستان، می توانند باعث خشکی لب ها و ایجاد ترک ها شوند. اگر شما با این علائم رو به رو می شوید، از زدن کمی روغن نارگیل روی آن ها برای آبرسانی به رژ لب درنگ نکنید. ما به شما اطمینان می دهیم که بهترین بالم لب خواهد شد.

۶- آرایش پاک کن

روغن نارگیل علاوه بر آبرسانی، احیا کننده و ضد پیری، به پاکسازی عمیق پوست نیز کمک می کند و سلول های مرده را بدون آسیب رساندن به پوست و بدون هیچ نوع ماده شیمیایی یا تهاجمی، از بین می برد. همچنین برای حساس ترین انواع پوست نیز مناسب است و به تسکین پوست های تحریک شده کمک می کند.

روغن نارگیل

برای پاک کردن آرایش، مقدار کمی روغن نارگیل خالص بردارید و با دست حرارت دهید تا آب شود. سپس با کمک دیسک پاک کننده آرایش آن را بمالید و با حرکات دایره ای پوست خود را ماساژ دهید تا آرایش پاک شود. در نهایت باقی مانده آرایش را با آب گرم و صابون ملایم پاک کنید.

۷- به مبارزه با آکنه کمک می کند

روغن نارگیل همچنین یکی از بهترین متحدان برای درمان و مبارزه با آکنه است، زیرا به عنوان یک ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهاب عمل می کند، PH را تنظیم می کند و علاوه بر آبرسانی به بازسازی پوست کمک می کند. قبل از مالیدن آن به صورت، مطمئن شوید که پوست شما بدون هیچگونه آرایش و کاملا تمیز است. سپس کمی روغن نارگیل بردارید و با انگشتان خود ماساژ دهید تا گردش خون را فعال کرده و به نفوذ آن کمک کنید. آن را روی پوست بگذارید، حدود 20 دقیقه عمل می کند و در نهایت صورت را با آب گرم و صابون ملایم یا با تونر مناسب نوع پوست خود بشویید.

خرید روغن نارگیل

بازرگانی سیلانی با سابقه ای ۶۰ ساله در تهیه و فروش ادویه جات، خشکبار، لوازم قنادی، بذر صادراتی، فروش روغن نارگیل و… فعالیت می کند. تمام محصولات این شرکت بسیار مرغوب و با کیفیت هستند و از کشورهایی نظیر چین و هند تهیه می شوند. شما نیز می توانید برای خرید ادویه یا خرید عمده ادویه و دیگر اقلام، با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *