هل سبز

هل سبز چیست

هل به عنوان ادویه در غذای شیرین و خوش طعم استفاده می شود. این گیاه در غذاهای هندی ، خاورمیانه ، عربی و سوئدی بسیار کاربرد دارد. در دو نوع وجود دارد و به عنوان غلاف کامل ، دانه استفاده می شود. هل در مخلوط ادویه جات ماسالا یافت می شود که فصله های گوشت و سبزیجات را فصیح می کند و در نوشیدنی های گرم مانند ماسالا چای و قهوه ترکی نیز وجود دارد.

هل چیست؟

هل یک ادویه است که از غلافهای بذر گیاهان مختلف در خانواده زنجبیل ساخته شده است. غلاف هل به شکل دوقلو است و دارای مقطع مثلثی است. غلاف ها حاوی تعدادی دانه هستند ، اما از کل غلاف هل می توان به صورت کامل استفاده کرد. دانه ها کوچک و سیاه هستند ، در حالی که غلاف ها از نظر رنگ و اندازه از نظر گونه ها متفاوت هستند.

هل سبز

انواع هل

دو نوع اصلی هل وجود دارد: هل سیاه و هل سبز و هل سفید نیز وجود دارد که نسخه سفید شده هل سبز است. هل سبز نوعی است که بیشتر در غذاهای نوردیک و خاورمیانه مشاهده می شود ، در حالی که دستور العمل های هند و آسیا اغلب مشخص می کند که از هل سبز یا سیاه استفاده می شود.

هل سبز (Elettaria cardamomom) به عنوان هل واقعی شناخته شده است. این رایج ترین ادویه ای است که در راهرو ادویه های سوپر مارکت فروخته می شوید. این انتخاب برتر برای غذاهای شیرین است اما در غذاهای خوش طعم نیز خوب عمل می کند. نسخه سفید شده ، هل سفید ، طعم کمتری دارد. در مناطق گرمسیری از جمله هند ، مالزی و کاستاریکا پرورش می یابد.

هل سیاه (Amomum subulatum) دارای غلافهای بزرگتر است که قهوه ای تیره دارند. این عنصر دودی است که باعث می شود آن را برای غذاهای خوش طعم مناسب تر کند ، اما از آن در غذاهای شیرین و همچنین در جنوب هند استفاده می شود. در شرقی هیمالیا رشد می کند.

هل در آشپزی هندی و همچنین غذاهای خاورمیانه یافت می شود. در دستور العمل های هندی ، غلاف کامل هل در تهیه برنج باسماتی و انواع مختلفی از کرها استفاده می شود.

دستور العمل های با استفاده از هل سیاه اغلب با استفاده از کل غلاف ، بذرها را سالم نگه می دارند. غلاف ها پس از پخت و پز جدا می شوند زیرا خرد کردن کل غلاف ناخوشایند است.

اگر از دستور العمل هل سبز استفاده می کنید ، به طور ایده آل با غلاف هل کامل شروع می کنید. اگر هل زمین هل (یعنی پودر هل) را از بخش ادویه بخرید ، چندان طعم آور نخواهد بود زیرا روغنهای اساسی دانه هل پس از ریختن دانه ها طعم خود را نسبتاً سریع از دست می دهند.

عطر و طعم هل سبز

هل  سبز دارای عطر و طعمی قوی ، شیرین ، تند و معطر است که مانند لیمو و نعنا است.

آشپزی با هل

می توانید از هل پودر شده که به طور مستقیم به دستور العمل هایی اضافه شده است که نیاز به هل زمینی دارند ، استفاده کنید اما با شروع با غلاف ها طعم بیشتری به دست می آورید. غلافهای هل سبز هل را به مدت چند دقیقه در یک ماهی تمیز خشک قرار دهید. بگذارید یک دقیقه آنها خنک شود و سپس دانه ها را از غلاف خارج کنید. غلافها را ذخیره کنید تا از آن برای افزودن قهوه یا چای برای طعم دادن استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، دانه ها را در ملات و گندم خرد کنید ، یا می توانید از چرخ ادویه موتوری (مثل چرخ قهوه) استفاده کنید.

هل سبز

اگر برای نوشیدنی های گرم مانند قهوه از هل سبز استفاده می کنید ، کافی است سه تا چهار دانه هل را به همراه لوبیای قهوه خود خرد کنید و طبق معمول آب داغ خود را بریزید. برخی از سنت ها کل غلاف را خرد می کنند ، اما استفاده از دانه ها درست است.

 دستور العمل هایی با هل

جالب اینجاست که یکی از کشورهایی که بیشترین هل را مصرف می کند سوئد است که هل در آن کار می کند تا همه چیز را از کالاهای پخته گرفته  تا همبرگرها و مواد گوشتی فصلی انجام دهد. این ترکیبات با دارچین ، جوز هندی و میخک در دستور العمل های ادویه دار پاییزی به خوبی مطابقت دارد و این ادویه جات ترشی جات همچنین در مخلوط ادویه های هندی مانند گرام ماسالا به همراه هل نیز موجود است.

  •     خمیر پایه هل اسکاندیناوی
  •     پای کباب هندی هند
  •     دستور تهیه قهوه ترکی سنتی

جانشینی ها

پیدا کردن یک جایگزین واقعی برای عطر و طعم بی نظیر هل دشوار خواهد بود ، اما ، می توانید ادویه های گرم دیگری را نیز مخلوط کنید تا به جایگزینی آن کمک کنید. دارچین کلید اصلی خواهد بود و بهترین ترکیب قطعات مساوی دارچین و جوز هندی می باشد. اگر جوز هندی ندارید ، از زنجبیل یا میخکهای زمینی به همراه دارچین استفاده کنید.

نگهداری هل سبز

بهتر است هل را به عنوان غلافهای کامل در یک ظرف بسته شده در یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید. پودر هل را می توان به طور مشابه نگهداری کرد ، اما به سرعت قدرت خود را از دست می دهد و باید در اسرع وقت استفاده شود.

فواید هل

دانه های هل یا غلاف گاهی اوقات برای تازه کردن نفس و برای دستگاه گوارش جویده می شوند. هل دارای کاربردهای مختلفی است که در طب سنتی توصیف شده است. در حالی که تحقیقات علمی در مورد استفاده از هل برای فواید سلامتی انجام شده است ، اما به اندازه کافی گزارش نشده است که توسط مرکز ملی سلامت تکمیل و یکپارچه ، بخشی از مؤسسات ملی بهداشت انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *