کدام چوب دارچین بهتر است؟

کدام چوب دارچین بهتر است؟

کدام چوب دارچین بهتر است؟

دارچین نامی آشنا و ادویه ای محبوب می باشد که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. اگر شما از عنوان این مقاله تعجب کرده اید باید بگوییم که چوب دارچین در 2 نوع متفاوت در بازار موجود می باشد که بسیاری از افراد از آن ناآگاه بوده و نمی توانند دارچین مرغوب را تشخیص دهند. اگر شما نیز به دنبال خرید چوب دارچین لوله ای مرغوب در بازار هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بهترین نوع چوب دارچین

چوب دارچین به عنوان یک ادویه محبوب شناخته شده و دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد و علاوه بر آن خواص درمانی بی شماری را برای انسان ها با خود به همراه دارد. به طور کلی چوب دارچین موجود در بازار در دو نوع بفروش می رسد که با وجود نام مشترک تفاوت های زیادی دارند.بهترین و مرغوب ترین نوع دارچین، دارچین سیلان می باشد. دارچین سیلان بهترین نوع دارچین بوده و به عنوان دارچین واقعی از آن یاد می شود. دارچین سیلان در سریلانکا تولید و وارد بازار های جهانی می شود. نوع دوم دارچین که از لحاظ مرغوبیت فاصله زیادی با دارچین سیلان دارد دارچین کاسیا می باشد که به دارچین چینی نیز معروف است . دارچین سیلان نسبت به دارچین کاسیا سابقه ی بسیار طولانی تری در تولید داشته و خواص آن نیز بسیار بیشتر می باشد.

بهترین نوع چوب دارچین

تفاوت دارچین سیلان و کاسیا در طعم

همان طور که گفته شد دارچین سیلان و کاسیا با یکدیگر تفاوت های زیادی داشته که یکی از این تفاوت ها در طعم و مزه آن ها می باشد و به راحتی می توانید از طریق طعم آن ها را از یکدیگر تشخیص دهید. دارچین سیلان با دارا بودن عطری ملایم و شیرین بیشتر مورد پسند افراد بوده و  از استشمام آن لذت می برند این در حالی است که دارچین کاسیا کاملا متفاوت بوده و عطر و بویی تند همراه با مزه ای تلخ داشته و طبع آن نسبت به دارچین سیلان گرم تر است.

تفاوت ظاهری دارچین سیلان و کاسیا

یکی از اصلی ترین تفاوت های دارچین کاسیا با دارچین اصل سیلان در تفاوت های ظاهری آن ها بوده که شما می توانید با اطلاع داشتن از تفاوت های آن ها در هنگام خرید، یک دارچین اصل را خریداری کنید.دارچین های سیلان دارای رنگ قهوه ای روشن بوده و بافت آن بصورت پوسته پوسته های نازک و در هم تنیده می باشد. در مقابل دارچین کاسیا رنگ تیره و مایل به قرمزی داشته و بافت تشکیل دهنده آن دارای پوسته های ذخیم تری نسبت به دارچین سیلان می باشد به همین دلیل چوب دارچین کاسیا به سختی شکسته شده در حالی که چوب دارچین سیلان به دلیل بافت نازک خود به راحتی شکسته می شود. توصیه می شود چنانچه قصد خرید یک دارچین اصل و با کیفیت را دارید چوب آن را تهیه کرده تا بتوانید بر اساس موارد گفته آن را از نمونه های تقلبی تشخیص دهید. تشخیص پودر دارچین اصل از تقلبی کاری دشوار بوده و نمی توان آن را به راحتی شناسایی کرد. گروه بازرگانی سیلانی یک مرکز معتبر عمده فروشی ادویه  و با سابقه طولانی می باشد که شما عزیزان می توانید مرغوب ترین نوع دارچین را از این مجموعه و به صورت آنلاین سفارش دهید.

تفاوت دارچین سیلان و کاسیا در خواص درمانی

دارچین سیلان به دلیل اصل بودن دارای خواص درمانی زیادی بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. دارچین کاسیا نیز سالم بوده و مصرف آن مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد اما در مصرف آن می بایست دقت کرد چرا که در ترکیبات تشکیل دهنده آن مقداری ماده کومارین موجود است که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد مسمومیت شده و ممکن است به کبد و کلیه ها آسیب برساند. این موضوع مصرف دارچین کاسیا را برای افرادی که دارای بیماری های کبد و کلیه هستند بسیار خطرناک تر می کند. میزان ماده کومارین در دارچین کاسیا به حدی زیاد است که بسیاری از کشورهای اروپایی مصرف آن را ممنوع اعلام کرده اند. بر اساس توصیه پزشکان افرادی که روزانه بیش از یک قاشق چایخوری از دارچین استفاده می کنند بهتر است تنها دارچین سیلان را مورد استفاده قرار دهند.

چوب دارچین سیلان

تفاوت دارچین سیلان و کاسیا در قیمت

با توجه به آن که دارچین کاسیا یک دارچین تقلبی شناخته می شود دارای قیمت بسیار ارزان تری نسبت به دارچین اصل داشته و این امر بسیار مورد استقبال فروشگاه هایی است که کیفیت را فدای قیمت می کنند.در کشور ایران به دلیل آن که دارچین کاسیا از کشور چین وارد می گردد و قیمت بسیار مناسبی دارد به وفوور یافت می شود و 99.5 درصد دارچین های موجود در بازار را می توان دارچین کاسیا نامید. علاوه بر این به دلیل آن که تحریم هایی زیادی علیه ایران وجود دارد چوب دارچین اصل به سختی وارد کشور شده و به دلیل خرید آن به قیمت دلاری قیمت بسیار بالایی دارد.

تفاوت ظاهری دارچین سیلان و کاسیا در پودر آن‌ها

همان طور که گفته شد چوب دارچین سیلان و کاسیا دارای تفاوت های ظاهری می باشند. یکی از این تفاوت ها در رنگ و عطر آن ها می باشد که پس از پودر شدن نیز پا برجا باقی می مانند .تهیه پودر دارچین از چوب دارچین سیلان نسبت به چوب دارچین کاسیا به مراتب راحت تر بوده و علت آن بافت نازک پوسته های چوب دارچین سیلان می باشد. پودر چوب دارچین سیلان دارای رنگ قهوه ای روشن می باشد در حالی که پودر چوب دارچین کاسیا قهوه ای تیره و نزدیک به قرمز می باشد. گروه بازرگانی سیلانی از جمله عمده فروشان ادویه بوده که تمامی محصولات خود را با حساسیت فراوان و از مرغوب ترین مواد موجود در بازار تهیه و تولید می کند. شما عزیزان می توانید خرید خود را از بهترین عمده فروش ادویه با خیالی آسوده انجام دهید.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد و بر اساس بررسی دو نوع چوب دارچین موجود در بازار توصیه می شود به منظور مصرف چوب دارچین از چوب دارچین سیلان استفاده کنید چرا که بسیار بهتر از چوب دارچین کاسیا بوده و علاوه بر عطر و طعم بسیار مناسب خواص درمانی آن نیز بی شمار بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها همچون دیابت موثر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *