خواص پودر گلپر برای سلامتی

خواص پودر گلپر برای سلامتی

خواص پودر گلپر برای سلامتی 

گلپر به عنوان یکی از گیاهان معطر در طب سنتی به عنوان گیاهی با طبع گرم و خشک شناخته شده که کاربردهای فراوانی داشته و علاوه بر مصرف آن به عنوان ادویه جهت پخت و پز و طبخ انواع غذاها،جهت درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. چنانچه شما نیز به دنبال خرید پودر گلپر با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشید ما به شما بازرگانی سیلانی را پیشنهاد می دهیم.در ادامه قصد داریم شما را با خواص درمانی شگفت انگیز پودر گلپر بیشتر آشنا کنیم.

خاصیت ضدالتهابی پودر گلپر

گلپر به عنوان گیاهی با خواص فراوان بسیار خارق العاده بنظر می رسد. از جمله خواص شگفت انگیز پودر گلپر خاصیت ضدالتهابی آن می باشد که می توان از آن جهت درمان بیماری هایی همچون نقرس و ورم مفاصل استفاده نمود. این گیاه شگفت انگیز می تواند با کاهش تورم و التهابات ایجاد شده در مفصل های استخوان درد ناشی از ورم را در بیماران تا حد زیادی کاهش دهد.

خاصیت ضدقارچی پودر گلپر

بسیاری از افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی می باشند مانند بیماران دیابتی و یا سرطانی معمولا به قارچ کف پا مبتلا می شوند. پودر گلپر با دارا بودن خاصیت ضد قارچی خود یکی از بهترین داروها جهت درمان این بیماری می باشد و کافی است پودر گلپر را به حالت خمیری در آورده و بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. با انجام این عمل به مدت یک الی دو هفته و دوبار در روز شاهد بهبود حداکثری عفونت و قرمزی پاهای خود خواهید بود.

خاصیت پودر گلپر برای پوست

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققین پودر گلپر به عنوان یکی از ترکیبات موثر جهت درمان بیماری های پوستی شناخته شده است. پودر گلپر می تواند جهت بهبود خشکی پوست در قسمت های قوزک و پاشنه پا مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر این در درمان اگزما، آکنه و التهابات پوستی نیز نقشی موثر را ایفا می کند. مجموعه بزرگ بازرگانی سیلانی با سابقه ای طولانی مدت به عنوان یکی از برترین عمده فروشان ادویه شناخته شده و چنانچه شما عزیزان به دنبال معتبرترین عمده فروشی ادویه می باشید خرید از این مجموعه بهترین انتخاب برای شما می باشد.

خاصیت گلپر برای سلامت موها

با توجه به آن که گیاه گلپر در درون خود مواد مغذی زیادی همچون ویتامین E را به همراه دارد و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد می تواند در تقویت موها بسیار موثر واقع شود. ترکیبات مغذی موجود در پودر گلپر با افزایش خون رسانی در کف سر باعث رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو شده و در نتیجه به سلامت موها کمک شایانی می کند. به منظور مصرف گلپر جهت تقویت و سلامت موها کافی است مقداری از آن را دم کرده و پس از خنک شدن آن را به کف سر خود اسپری کنید. با استفاده مداوم از گلپر می توانید شاهد کاهش ریزش موها و افزایش رشد آن ها باشید.

خاصیت پودر گلپر برای قلب،ریه،کلیه

گلپر با دارا بودن خواص منحصر بفرد خود می تواند بهبود بسیار از اعضای بدن همچون قلب، ریه و کلیه را به همراه داشته باشد. پودر گلپر با تاثیر بر کلسترول های بد خون و کاهش آن ها و همچنین کم کردن فشار خون می تواند در درمان بیماری های قلبی بسیار موثر باشد. علاوه بر این با توجه به ادرار آور بودن این گیاه با دفعه سموم از بدن کلیه ها می توانند شرایط بهتری را در بدن داشته باشند. درمان بیماری های ریوی و تنفسی از دیگر خواص گیاه گلپر می باشد که با خاصیت شل کنندگی بافت ریه باعث خلط آوری و بهبود ریه می شود و در درمان بیماری سرماخوردگی موثر می باشد.

خواص گلپر برای تقویت حافظه

غلبه سردی در مغز می تواند ضعف حافظه را به همراه داشته باشد. همان طور که گفته شد گلپر دارای طبعی گرم می باشد و در نتیجه می تواند با رفع سردی مغز به تقویت حافظه کمک کند. چنانچه شما نیز دچار ضعف حافظه شده اید با مصرف گلپر شاهد تاثیر چشمگیر آن بر حافظه خود خواهید بود. دود گلپر نیز می تواند با کاهش سردی مغز به بهبود آن کمک کند.

خاصیت پودر گلپر برای کاهش وزن

خاصیت گلپر برای لاغری و کاهش وزن

از جمله دلایلی که باعث چاقی های شکمی شده و افراد را با اضافه وزن مواجه می کند سردی معده می باشد. سردی معده با کاهش هضم غذاها و ایجاد اختلال در گوارش منجر به تجمع چربی در بخش های شکم و پهلوها می شود. به همین منظور همان طور که گفته شد گلپر با دارا بودن طبع گرم و خشک خود می تواند به بهبود سردی معده و افزایش هضم غذاها کمک کند. همچنین مصرف گلپر می تواند با با کاهش اشتها مانع از پرخوری شده و در نتیجه کاهش وزن را برای افراد به همراه دارد. به منظور استفاده از این گیاه اثربخش جهت لاغری و چربی سوزی توصیه می شود دم کرده آن را در هنگام ورزش و فعالیت های بدنی و یا بعد از آن استفاده کنید.

خواص گلپر برای قاعدگی

دردها و گرفتگی های دوران قاعدگی از جمله مواردی است که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند. طب سنتی پودر گلپر را به عنوان یکی از درمان های اثر بخش برای درد های قاعدگی توصیه می کند و توصیه می شود جهت اثر بخشی از پودر خشک آن به صورت مستمر و برای چند روز مداوم استفاده شود. لازم به ذکر است که پودر گلپر با وجود با وجود فواید فراوانی که برا خانم ها به همراه دارد می تواند بر روی تخمک گذاری آن ها اثرگذاری و آن را با مشکل مواجه کند. به همین منظور چنانچه قصد بارداری دارید و خود و یا همسرتان در طرح بارداری قرار گرفته اید لازم استن تا با احتیاط بیشتری و طبق دستور پزشک خود از این ماده استفاده کنید.

نتیجه گیری

پودر گلپر گیاهی با خواص درمانی فراوان می باشد که همان طور که گفته شد می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها اثر بخش باشد. از این گیاه شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماری ها همچون نقرس و ورم ها مفصلی استفاده می شود و همچنین استفاده از آن می تواند در تقویت پوست و مو، تقویت حافظه و کاهش سردی معده و دردهای قاعدگی موثر باشد. بازرگانی سیلانی بزرگترین مرکز فروش عمده ادویه در سطح کشور می باشد که شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه با کیفیت ترین محصولات را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *