آسیاب مکانیکی چیست

آسیاب مکانیکی چیست

آسیاب مکانیکی چیست

همانطور که همه شما میدانید دستگاه آسیاب ، وسیله ای است که برای پودر کردن مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از دستگاه آسیاب دامداری برای پودر کردن و خرد کردن علوفه دام ، کنجاله ، ذرت و غیره در دامداری ها استفاده می شود یا از دستگاه آسیاب عطاری برای خرد کردن ادویه جات استفاده می شود

دستگاه های آسیاب انواع مختلفی دارند. نوعی از دستگاه آسیاب را میتوان برای فرآیند های دیگر مانند آلیاژ سازی مکانیکی استفاده کرد. در آسیاب کاری مکانیکی برای تبدیل مواد به دانه های ریز از گلوله ها یا توپ هایی از جنس فولادی یا سرامیکی استفاده می شود.

آسیاب مورد استفاده برای انجام عملیات آلیاژ سازی مکانیکی، معمولا از نوع آسیاب گلوله ای می باشد. آسیاب گلوله ای برای خرد کردن مواد سخت، مؤثرترین ابزار است. آسیاب گلوله ای یک فناوری ساده، سریع و مقرون به صرفه است که برخلاف دستگاه آسیاب عطاری، با چرخاندن یک محفظه و با استفاده از توپ های فولادی مواد را خرد می کند.

با چرخش محفظه ، توپ ها و گلوله ها به طرف بالا حرکت کرده و به سمت پایین سقوط می کنند و با استفاده از این حرکت ، ذرات موجود بین گلوله ها و دیواره های محفظه از طریق سایش و یا ضربه به ذرات کوچکتر تبدیل می شوند.آسیاب های گلوله ای می توانند در حالت مرطوب یا خشک کار کنند.

اصل عملکرد دستگاه آسیاب گلوله ای شامل موارد زیر است:

مواد از طریق سوراخ مکانیکی درپوش ها وارد محفظه آسیاب گلوله ای که مدام در حالت حرکت است ، می شوند و از آنجا شروع به حرکت می کنند. خرد شدن مواد در حین برخورد گلوله ها و سایش ذرات بین توپ ها رخ می دهد.سپس تخلیه مواد از طریق سوراخ مرکزی انجام می شود.

از آسیاب مکانیکی – گلوله ای می توان برای خرد کردن انواع ذغال سنگ با سختی متفاوت و در کارخانه سیمان و سایر بخش های صنعتی مرتبط نیز برای خرد کردن مواد دیگر استفاده کرد.

مزایا آسیاب مکانیکی – گلوله ای

  • آسیاب گلوله ای ، قابل استفاده برای خرد کردن مواد مرطوب و خشک است.
  • از آسیاب مکانیکی – گلوله ای میتوان برای خرد کردن انواع سنگ معدن و مواد سخت دیگر استفاده کرد.
  • هزینه نصب این نوع دستگاه آسیاب پایین است.

در این مقاله در مورد آسیاب مکانیکی ، موارد استفاده از آسیاب گلوله ای و مزایا آن صحبت کردیم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرده باشید. در صورتی که مایل هستید تا در این زمینه اطلاعات جامع تری کسب کنید با ما در سایر مقالات این سایت همراه باشید. و برای اطلاع از قیمت ادویه فله ای روی لینک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *