تأثیرات منفی غذای پرادویه و تند

تأثیرات منفی غذای پرادویه و تند

آه ، غذای تند آیا چیزی بهتر از یک غذای تند ، به خصوص وقتی که آن غذا خانگی باشد ، وجود دارد؟

اما آیا غذای تند می تواند به حس چشایی ما آسیب برساند؟

اگر در یک غذا زردچوبه باشد و معده شما حساس باشد ممکن است درد معده و یا مشکلات دیگر آن را تجربه کنید اما خوردن دائم غذای تند می تواند اثرات منفی دائمی بر روی بدن داشته باشد. در اینجا آنچه شما باید درباره تأثیر منفی غذای تند بدانید  آورده شده است.

تأثیرات منفی غذای پرادویه و تند

اکنون که می دانید کدام مواد غذایی می تواند به شما آسیب برساند ، به همین دلیل است که نباید از آنها زیاد استفاده کنید.

به طور حتم ادویه ها مزایای بیشماری نیز برای بدن دارند برای اطلاع از خواص ادویه ها و تاثیر آنها بر سلامت بدن اینجا کلیک کنید.

تحریک زبان

خوردن چیزهای تند می تواند شرایطی را ایجاد کند (گلولیتیت مهاجر بدخیم). این بیماری در اثر واکنش آلرژیک به مصرف برخی از مواد ایجاد می شود. اینکه علت آن ناشی از آلرژی باشد یا خیر ، مشخص نیست ، اما غذای تند معمولاً مقصر آن است.

این بیماری به سرعت ظاهر می شود و با ایجاد الگوهای عجیب و غریب بر روی زبان ، سوزش ایجاد می کند. بعد از شروع ممکن است فرد تا یک ماه احساس چشایی ضعیف داشته باشد. با گذشت زمان از بین می رود و خطرناک نیست ، اما می تواند بسیار تحریک کننده باشد.

گاستریت

مصرف زیاد غذاهای تند باعث ایجاد گاستریت می شود. گاستریت التهاب در معده است. این بیماری معمولاً در اثر عفونت ها ایجاد می شود ، اما اعتقاد بر این است که غذاهای پرادویه مانند فلفل قرمز باعث کاهش سد محافظ معده نیز می شوند.

گاستریت مزمن می تواند با ورود اسیدهای معده در روده ، زخم ایجاد کند. زخم ها می توانند با گذشت زمان ، مانند هر ضایعه دیگری بهبود یابند ، اما باید وعده های غذایی ملایم تری بخورید.

رفلکس اسید معده

در بعضی از افراد ، غذاهای تند باعث بیماری رفلاکس اسید معده می شود که به خودی خود بد نیست ، اما می تواند آزار دهنده باشد.  اغلب غذاهایی که در برخی رستوران ها هستند ، پر ادویه و تند می باشد و ممکن است بعد از صرف غذا این حالت را برای ما به وجود آورند. پس بهتر است در خوردن غذاهای پر ادویه و تند زیاده روی نکنیم .

بیماری رفلاکس اسید معده مزمن همچنین می تواند منجر به سرطان مری شود ، اما فقط در موارد نادر است. قطع کردن پخت و پز غذاهای تند و فلفلی اولین قدم خوب برای کاهش این خطر است. رفلاکس اسید معده به خصوص در شب نیز می تواند باعث از بین رفتن مینای دندان شود.

بوی بد دهان

سیر و پیاز از بیشترین چیزهایی هستند که باعث بوی بد دهان می شود. ببخشید ، بوی بد دهان به خودی خود برای خود فرد ناراحت کننده نیست اما می تواند دیگران را آزار دهد ، خصوصا اگر در جمع و در نزدیک افراد باشیم.

بی خوابی

یکی دیگر از تأثیرات منفی غذای پرادویه و تند بی خوابی است ، هرچند اغلب مردم نمی دانند ولی علت آن بسیار ساده است. غذاهای تند باعث افزایش دمای بدن می شوند (به همین دلیل بعد از مصرف غذای آتشین عرق می کنیم). چرخه اول خواب به ویژه به غذای گرم حساس است.

آسیب به حس چشایی

سرانجام ، خوردن غذای تند به طور دائم می تواند حس چشایی را کاهش دهد. من اغلب می شنوم که مردم به یکدیگر پیشنهاد می کنند که با خوردن غذاهای تند و یا فلفل قرمز به تندی آن عادت کرده و دیگر اذیت نمی شوند ، اما به این دلیل نیست که بدن به احساس مورد نظر عادت کرده است بلکه به این دلیل است که حس چشایی ما کمی کاهش یافته و از بین رفته است.

این تفاوتی با افرادی ندارد که در باشگاه ها به موسیقی با صدای بلند عادت می کنند ، در هر دو حالت بدن دچار وخامت دائمی می شود.

پس ما باید از هرچیزی در حد اعتدال استفاده کنیم و لذت ببریم و با افراط در هر مساله ای باعث بروز مشکلات برای خود و سلامتیمان نشویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *