ادویه جات بسته بندی و انواع آن

مقدمه 

امروزه انقدری که در خانواده های ایرانی حبوبات مصرف میشود ادویه جات مصرف نمیشود با این حال ادویه جات هنوز هم در رتبه ی یک سبد کالایی خانواده های ایرانی است . آن ها ممکن است در هر قسمت از وعده ی روزانه ی خود قاشقی از هر ادویه را استفاده کنند ولی باز هم ادویه نیاز مبرم سفره ی غذایی است . ادویه ها معمولا به صورت بسته بندی به فروش میرسند. این بسته بندی ها باید به گونه ای باشد که مدت زمانی را پاسخگو باشد . بیشتر ادویه ها را به صورت گرمی و در بعضی از موارد به صورت کیلویی به فروش میرسانند که این بستگی به نیاز خانواده ها دارد . بسته بندی این ادویه ها انواع مختلفی دارد که در ادامه آن را خواهید خواند …

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی این مواد و دیگر مواد به افرادی نیاز دارد که این کار را بلد باشند و این کار نیازمند یک سری مجوز هاست . این مجوز ها شامل : مجوز سیب سلامت و مجوز بهداشتی و آزمایشگاهی و غیره است . آن ها در مواردی مثل موارد زیر میتوانند فعالیت کنند : ترشی ،قهوه ، حبوبات، قهوه، میوه خشک، سبزی خشک ،ادویه و … .این کار به مواردی مانند یک کارگاه مجهز و یه سری افراد کار بلد و هزاران وسیله ی کوچک و بزرگ نیاز دارد .شرکت بازرگانی سیلانی ارائه دهنده ی خدمات فروش عمده ادویه و خرید عمده ی ادویه در سراسر کشور است.

ادویه های بسته بندی چیست ؟

دو مدل ادویه در بازار داریم :

  • ادویه ی پایه
  • ادویه ترکیبی

ادویه هایی که پایه هستند به ادویه هایی گفته میشود که از یک نوع ادویه ساخته شده باشند یعنی چیز دیگری قاطی آن ها نشده باشد . مانند فلفل و زرد چوبه و نمک ولی ادویه های ترکیبی به ادویه هایی میگویند که   از ترکیب دو یا چند ادویه به دست امده اند . برای مثال ادویه هایی که در داخل غذا کاربرده میشوند مثل ادویه مرغ و ماهی … .

بعضی از ادویه های پایه :

برخی از ادویه های پایه به این شرح هستند ؛ زردچوبه ، فلفل ، سماق ، پودر آویشن ، نمک ، رازیانه و … . به این ها ادویه های پایه نیز میگویند . از هیچ ترکیبی تولید نشده و از یک ادویه ی واحد است .

بعضی از ادویه های پایه

ادویه جات بسته بندی و انواع آن

انواع ادویه های ترکیبی:

ادویه ها بسته بندی های زیادی دارد برای مثال ادویه مرغ ، ادویه ماهی ، ادویه گوشت ، ادویه کاری هفت قلم ، هفت ادویه ، ادویه فلافل ، ادویه سالاد ، ادویه خورشت سبزی و … است . این ادویه  ها از ترکیب دو یا چند ادویه به وجود آمده اند و از یک ادویه ساخته نشده اند .

ادویه جات بسته بندی و انواع آن

انواع بسته بندی ها

دو نوع بسته بندی داریم یکی ظروف پت پلاستیکی که این نوع بسته بندی میتواند در خود موارد بین 75 تا 100 گرم را نگهداری کند و نوع دیگر آن سلفونی است که در آن میتوان مواردی همچون 20گرم تا 50 گرم را نگه داری کرد البته این ها بسته بندی های معمولی هستند و اگر افراد بسته بندی های بزرگتر بخواهند مثلا در حد  کیلو باز هم میتوان آن را در یعضی از جاهای بازار   پیدا کرد .

وزن بسته بندی

وزن بسته بندی ها بر اساس نیاز مشتری سفارش گرفته میشود اگر مشتری وزن کم بخواهد باید برای وی وزن کم بسته بندی کرد و اگر بسته بندی با وزن زیاد بخواهید باید برای او این کار را انجام دهیم تا به هر حال رضایتش را جلب کنیم .  انواع وزن این بسته بندی ها را در قسمت زیر مشاهده میکنید :

20 ال 50 گرم : سلفونی

75 تا 100 گرم :پت پلاستیکی

1 کیلو الی 5 کیلو : بسته بندی سفارشی اختصاصی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *