ادویه مخصوص هر غذا چیست؟

ادویه جات مخصوص غذا

ادویه ها یکی از اجزای جدا نشدنی از آشپزخانه های ایرانیان است. در ایران انواع و اقسام غذاهای سنتی وجود دارند که با انواع ادویه ها طبخ داده می شوند، ادویه هایی مانند دارچین، زیره، فلفل و … در انواع غذاهای سنتی ایرانی استفاده می شوند. با استفاده مناسب از ادویه ها در غذا می توانید طعم و عطر غذاها را بیشتر کنید. شما عزیزان می توانید با استفاده درست از ادویه ها در غذا باعث به رخ کشیدن دستپخت خود به دیگران شوید و نشان دهید که شما چقدر با سلیقه هستید و دستپخت شما چقدر منحصر به فرد است. ادویه ها دارای انواع و اقسام متفاوتی است، هر کدام از این ادویه دارای خواص منحصر به فردی نیز هستند که می توانند به غذاها طعم خاصی ببخشند. برای پخت غذا بهتر است از ادویه های تازه و با کیفیت استفاده کنید. فروشگاه سیلانی یکی از مراکزی است که در زمینه فروش ادویه ها فعالیت دارد، این مجموعه عرضه کننده انواع ادویه های باکیفیت است. در ادامه درباره ادویه جات مخصوص غذا و خواص ادویه ها توضیح داده می شود، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ادویه مخصوص مرغ

گوشت مرغ عموما گوشتی سرد است و برای افرادی که طبع سردی دارند، مناسب نیست. با این حال شما می توانید با استفاده از انواع ادویه ها اندکی از سردی طبع آن بکاهید. گوشت مرغ علاوه بر طبع سردش به تنهایی هیچ گونه مزه خاصی ندارد، از این جهت می توان با استفاده از انواع ادویه ها اندکی به آن طعم و رنگ اضافه کرد. با استفاده از ادویه های هل سرد، تخم گشنیز، رازیانه، پودر سیر، زنجبیل، پاپریکا، زردچوبه، زیره، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ریحان و …  می توانید مرغ را طعم دار کنید. از طرف دیگر با استفاده مناسب از ادویه ها می توان رنگ مرغ را بیشتر کرد و آنها را از حالت خنثی خارج کرد. در این صورت این غذا برای افرادی که دارای طبع سردی نیز هستند، مناسب است.

ادویه مخصوص مرغ

ادویه جات مخصوص غذا

بهترین زمان ریختن ادویه در غذا

اطلاع از زمان مناسب برای افزودن ادویه ها به غذاها، یک هنر است، در واقع دانستن زمان مناسب ریختن ادویه در غذا یک فوت کوزه گری به حساب می آید. انواع ادویه ها نشان دهنده هویت یک غذا است، استفاده درست و به موقع از ادویه ها می تواند کیفیت غذا را نیز بیشتر کند. آشپزی بدون ادویه هیچ معنا و مفهومی ندارد. ادویه ها علاوه بر اضافه کردن رنگ و طعم خاص به غذا ها می توانند برای سلامت انسان نیز بسیار مفید و حیاتی باشند. برخی از ادویه ها می توانند باعث کاهش وزن در  انسان نیز شوند، ادویه ها تا حد زیادی در کاهش یا افزایش وزن انسان نیز نقش دارند.

پر مصرف ترین ادویه ها در ایران

ادویه در سیستم غذایی همه ی کشورهای دنیا وجود دارد و کشور ها بر اساس ذائقه شان از برخی از آنان استفاده می کنند. برخی از ادویه ها در جهان مانند زعفران، زردچوبه، فلفل سیاه، سماق و دارچین نسبت به سایر ادویه ها بیشتر استفاده می شوند. زعفران، زدچوبه، سماق یکی از بهترین ادویه های آشپزی هستند. ادویه دارچین به عنوان چاشنی و طعم دهنده در بسیاری از غذا ها استفاده می شوند، آنها همچنین رنگ و بوی خاصی را به غذا اضافه می کنند. جهت خرید ادویه و اطلاع از مشخصات پر مصرف ترین ادویه ها با ما همراه باشید.

پر مصرف ترین ادویه ها در ایران

لیست ادویه جات هندی

ادویه های هندی انواع و اقسام مختلفی از جمله فلفل هندی، گشنیز، دارچین، میخک، پودر انبه، دانه های خردل و زنجبیل دارند. فلفل هندی دارای مقدار بالایی بتاکاروتن و ویتامین A می باشد و برای تند کردن غذاها استفاده می شوند. گشنیز یک گیاه معطر است که در غذاها استفاده می شود، این نوع گیاه یک ادویه مقوی برای کبد است، همچنین آنها دارای خاصیت ضد التهاب مثانه نیز هستند. ادویه های گشنیز را باید در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کرد، با این کار خاصیت و عطر و بوی غذا حفظ می شود. دارچین یک ادویه شیرین مزه است که برای بیمارانان دیابتی استفاده می شوند، این نوع ادویه می توانند قند خون را کاهش دهد، همچنین برای از بین رفتن سرماخوردگی نیز مناسب هستند. با استفاده از این ادویه می توان تهوع و استفراغ را کنترل کرد. از گیاه میخک می توان به عنوان اسانس در انواع عطرها استفاده کرد، همچنین این نوع گیاه می تواند به عنوان ماده ای بی حس کننده دردهای خفیف نیز عمل کند.

شاه ادویه ها

از صدها سال پیش ادویه ی فلفل سیاه را تاجران به نام شاه ادویه ها نام گذاری کرده اند و آن را طلای سیاه می خواندند. این ادویه اولین ماده ای است که در اروپا و هند تجارت شده است. امروزه این ادویه را در هر آشپزخانه ای می توانیم ببینیم. فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است، روغن این ماده می تواند فشار خون بالا و دیابت را درمان کند، همچنین این ادویه می تواند مشکلات بلع را نیز رفع نماید. فلفل سیاه دارای خواص آنتی باکتریایی نیز است.

خوشحالیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده اید. امیدواریم توانسته باشیم به شما در امر خرید ادویه و اطلاع از مشخصات آنها کمک ها کرده باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *