انواع ادویه های جنوبی

مقدمه

یکی از بهترین قسمت های آشپزی ادویه ی آن است و به همین سبب می توان گفت که آشپزی بدون ادویه جات جذابیت چندانی ندارد. ادویه جات هنگام اضافه شدن به غذا طعم و عطر مسحور کننده ای را به غذا و طعمی فوق العاده و به یاد ماندنی به آن می دهند. ما ایرانی ها از قدیم به ادویه ها علاقه ی بسیاری داشتیم و در فرهنگمان از ادویه های ترکیبی همانند ادویه های تکی استفاده می کردیم. انواع ادویه های جنوبی نمونه ی بارز این سخن است .

ادویه های ترکیبی از ترکیب کردن چند نوع ادویه درست می شوند، از انواع ادویه های جنوبی در بعضی از غذاهای سنتی استفاده می شود. ادویه خورشتی، ادویه پلویی، ادویه ماهی، ادویه ماکارونی، ادویه فلفل و … نمونه هایی از این نوع ادویه ها هستند. شرکت سیلانی ارائه دهنده ی خدمات خرید ادویه در سراسر ایران است. این شرکت از شما دعوت می کند که این مقاله را مطالعه کنید، ما امیدوار هستیم این مقاله بتواند به شما در امر خرید ادویه کمکی شایانی کند .

طرز تهیه ی ادویه بندری

این نوع ادویه همانگونه که از نام آن پیدا است باید دارای طعمی تند و سوزان باشد، از آنها در شهر های جنوبی بیشتر استفاده می شود. ادویه های بندری را می توان از ترکیب چندین ادویه ساخت، از این نوع ادویه بیشتر برای تهیه ی سوسیس بندری و انواع ترشیجات مانند ترشی انبه استفاده می کنند. مواد تشکیل دهنده این نوع ادویه را باید به درستی ترکیب کرد، اگر مواد به درستی با هم ترکیب نشود باعث ایجاد طعم بد در ادویه های بندری می شوند. به طور کلی می توان گفت طعم خوب این نوع ادویه در گرو ترکیب درست مواد تشکیل دهنده آن است.

ادویه های لازم برای تشکیل ادویه های بندری بدین شرح است: زنجبیل خشک، دارچین، میخک، زیره سیاه، جوز هندی، دانه ی فلفل سیاه، فلفل قرمز، زرچوبه، هل سبز، فلفل پاپریکا و  تخم گشنیز است. همانطور که می بینید ادویه های استفاده شده در ترکیب این ادویه بسیار متنوع است، برخی از آنها برای تند کردن آن و برخی دیگر برای معطر و طعم دار کردن ادویه به کار برده می شوند .

طرز تهیه ادویه بندر

طرز تهیه ادویه ماهی جنوب

ماهی ها بر اساس نوع مختلفی که دارند، بوی خاصی نیز دارند. این نوع بو برای همه ی افراد خوشایند نیست به خصوص ماهی هایی که در جنوب کشور هستند، بسیار بوی بدی دارند. با این حال ماهی ها خاصیت زیادی برای بدن و سلامتی دارند، از این جهت بهتر است از خوردن آن صرف نظر نکنید.

در ادامه ما قصد داریم یک نوع ادویه را به شما معرفی کنیم که با کمک آن بتوانید به راحتی بوی بد ماهی را از بین ببرید. برای ساخت این نوع ادویه، از ادویه های معطر استفاده می کنند. برای پخت ماهی و از بین بردن بوی بد ماهی می توانید از ادویه های جنوبی استفاده کنید. شما عزیزان می توانید بسته به میزان علاقه خودتان و خانوادتان، مقداری از این نوع ادویه را برای پخت غذاهای خود استفاده کنید.

طرز تهیه ادویه ماهی جنوب

طرز تهیه ادویه آبادانی

برای ساخت ادویه های آبادانی، چند نوع ادویه را با یکدیگر مخلوط می کنند. این نوع  ادویه یکی از محبوب ترین ادویه های جنوب کشور است که به ادویه خورشتی نیز معروف است. ادویه های آبادانی با توجه به نامی که دارند، از بیست نوع گیاه ساخته شده اند. از این نوع ادویه های ترکیبی در جنوب ایران و در شهرهای آبادان بسیار استفاده می شوند.

برای تهیه ی ادویه ی آبادانی از ترکیب موادی بدین شرح استفاده می شود: پودر هل، ترخون خشک، ادویه پاپریکا، پودر میخک، پودر فلفل قرمز، پودر زیره، پودر گلپر، پودر کاری، دانه گشنیز، پودر فلفل سیاه، پودر خسرو دار و … . برای تهیه ی این نوع ادویه همه کاره که می تواند طعم غذاها و خورشت های ایرانی را دو چندان کند، در ابتدا باید پودر هل، گشنیز و زیره یا دانه های آسیاب شده زیره را با یکدیگر آسیاب کنید. سپس سبزیجات معطر خشک را پودر کرده و با دانه های مخلوط شده ادویه ترکیب کنید. فروشگاه سیلانی  ارائه دهنده ی خدمات فروش ادویه جات در سراسر ایران است، شما عزیزان می توانید ادویه های آبادانی را با بالاترین کیفیت از این مجموعه تهیه کنید.

چاشنی جوجه کباب بندری

برخی از افراد دوست دارند که طعم های جدید و یا تند و یا محلی را بچشند. غذاهای تند و اسپایسی به اصطلاح جنوبی و بندری در ایران به غذاهای بندری معروف هستند، جوجه کباب بندری یکی از این نوع غذاها است. این نوع جوجه کباب، طعمی تند دارد که بسیار خوشمزه است و می تواند باعث افزایش اشتها در افراد شود. این اندازه تندی می تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و از چاقی افراد جلوگیری کند. برای چاشنی جوجه کباب های بندری می توانید از ادویه های آبادانی استفاده کنید، این نوع چاشنی مناسب برای انواع جوجه ها و کباب های ایرانی است. ادویه های آبادانی می تواند به این مدل غذاها طعم خوشایند تند جنوبی را دهد.

چاشنی جوجه کباب بندری

موارد استفاده از آنها :

برای تهیه ی جوجه کباب

برای طبخ قطعات گوشت مرغ در ماهی تابه با کمی روغن

برای استفاده در روی قطعات سیب زمینی و کباب کردن در فر یا درگریل یا در ماهی تابه و یا روی آتش

برای استفاده در مایع کتلت و کوکو

طرز تهیه ادویه عربی

به جرات می توان گفت که غذاهای عربی و حاشیه ی مدیترانه به واسطه استفاده از این نوع ادویه ها، از خوشمزه ترین غذاهای دنیا هستند. این طعم اعجاز انگیز در غذاهای عربی به دلیل وجود ادویه های فوق العاده ای است که در آنها به کار رفته است. ادویه های عربی یا به عبارتی دیگر <<البزار العربی>> و یا << بزار>> در بین عرب هایی که در حاشیه ی خلیج فارس زندگی می کنند شهرت فراوان دارند و در اکثر خوراکی هایشان و همچنین بعضا در صبحانه هایشان استفاده می شوند .

طرز تهیه ادویه عربی

ادویه های عربی به عنوان یکی از خوش عطرترین انواع ادویه های جنوبی در ایران شناخته شده هستند. از این نوع ادویه می توان برای تهیه ی پلو های مخلوط ، خورش های ایرانی عربی، انواع پاستا و انواع کتلت ها و سایر موارد دیگر، استفاده کرد. برای ساخت ادویه های عربی زردچوبه، تخم گشنیز، پودر پیاز، پونه کوهی، پودر پاپریکا و سایر موارد دیگر را با هم ترکیب می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *