آمار مصرف ادویه در جهان

کدام کشورها بیشترین مصرف ادویه را دارند؟

آمار مصرف ادویه در جهان

در زمان های قدیم هند به عنوان اولین کشور در زمینه تولید ادویه شناخته شده بود. با اینکه کشور ایران به عنوان مهد ادویه شناخته شده است، ایران تنها پنج ادویه (ادویه قرمز، زیره سیاه و سبز و …) را تولید و صادر می کند. امروزه تولید ادویه در سراسر دنیا به دلیل میزان تقاضای بالا، رو به افزایش است. پزشکان زیادی در دنیا اعلام کرده اند که ادویه ها علاوه بر خوش طعم و عطر کردن غذا، دارای خاصیت درمانی نیز هستند و می توانند باعث افزایش سلامتی در بدن شوند. برای اینکه خواص دارویی ادویه حفظ شود بهتر است آنها را از مراکز معتبر تهیه کنید، فروشگاه سیلانی یکی از مراکزی است که در زمینه فروش ادویه در ایران فعالیت دارد. در ادامه درباره آمار مصرف ادویه در جهان توضیح بیشتری داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مصرف کننده های قدرتمند ادویه در جهان

بزرگترین مصرف کننده های ادویه در جهان، کشورهای اروپایی، آسیایی، قاره های آمریکای شمالی هستند. در کشورهای در حال توسعه به دلیل افزایش جمعیت، مصرف ادویه نیز در این کشورها بیشتر شده است. از طرف دیگر با بالارفتن سطح دانش درباره خواص های درمانی انواع ادویه ها، میزان مصرف ادویه در جهان نیز رو به افزایش است. با اینکه در کشور هند مصرف ادویه به صورت سنتی زیاد مصرف می شود، اما در کشورهای اروپایی تقاضا بیشتر شده است.

سهم تجارت ادویه در بازرگانی کشور ایران

امروزه کشور ایران توانسته است سهم بزرگی در تولید ادویه مصرفی کشورهای دیگر داشته باشد. مردم ایران در بسیاری از غذا های خود از ادویه استفاده می کنند، به همین دلیل آنها یکی از کشورهای پرمصرف ادویه در جهان هستند. انواع ادویه ها را می توان به صورت فله ای و یا در بسته بندی های استاندارد صادر و یا وارد کرد. پنچ ادویه (زیره سیاه و سبز، زعفران، فلفل قرمز، سماق، گلپر) در بیشتر استان های کشور ایران تولید می شوند، از این جهت کشور ایران می تواند سهم بزرگی در تجارت ادویه داشته باشد. در صورت بسته بندی استاندارد انواع ادویه ها، می توان از این طریق به درآمد زیادی دست پیدا کرد. برای تولید ادویه و بسته بندی آن باید از دستگاه آسیاب صنعتی استفاده کرد، کشور ایران یکی از تولیدکنندگان آسیاب صنعتی است از این جهت نیاز به صرفه هزینه های اضافی برای وارد کردن این دستگاه وجود ندارد. برای تولید ادویه ابتدا آنها را پودر می کنند سپس در کارخانه ها توسط روش های مختلف ضدعفونی شده سپس بسته بندی می شوند. گرچه کشور ایران یکی از تولیدکنندگان ادویه در جهان است، با این حال بسیاری از ادویه های مصرفی خود را وارد می کند. به طور کلی می توان گفت ایران سالانه 200 هزار تن ادویه از کشورهای دیگر وارد می کند.

کشور هایی که ایران به آنها صادرات داشته است

بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده از گمرک، ایران تاکنون به 43 کشور توانسته است صادرات ادوبه داشته باشد. این کشور ها شامل : جمهوری آذربایجان، انگلستان، استرالیا، بلژیک، کانادا، کویت، قطر، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، آلمان، پاکستان، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، ایتالیا و … است. بیشتر کشورهایی که ایران به آن صادرات انجام داده است شامل کشور های عربی و اروپایی است. شما عزیزان می توانید برای خرید ادویه در ایران به فروشگاه سیلانی مراجعه کنید.

کشور های دریافت کننده ی ادویه از ایران

کشور های صادر کننده ادویه به ایران

سخنگوی گمرک نیز افزوده است که کشور هایی که به ایران صادرات داشته اند شامل یازده کشور بدین شرح هستند: هند ، امارات، اتریش، تایلند، نیجریه، اندونزی، ترکیه و … است که در همه ی این کشورها بیشترین کشوری که صادرات را به ایران داشته است، کشور هند است. هند اولین و بزرگترین صادر کننده ی ادویه به سراسر دنیا و همچنین ایران است. ادویه هایی که هند به ایران صادر می کند شامل جوز هندی،  دارچین، فلفل و … است.

بهترین ادویه های هندی

کشور هند بزرگترین صادر کننده ی ادویه در جهان است و ادویه های فراوان و مختلفی در آنها وجود دارد. ولی با این حال بهترین و محبوب ترین ادویه های هندی شامل زردچوبه، دانه خردل، گشنیز، ماسالا و زیره است. مردم هند از این نوع ادویه در غذاهای خود زیاد استفاده می کنند.

بهترین ادویه های هندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *