ارتباط آویشن و سلامتی

ارتباط آویشن و سلامتی

در طبیعت انواع اقسام گیاهان وجود دارد که میشود از برگ و گل آنها روغن ساخت . آویشن یکی از این گیاهان است که میتوان از برگ و گل آن روغن گرفت ، همچنین میتوان از روغن یا عصاره ی آن با ترکیب دیگر عصاره ی گیاهان ترکیبات  شگفت انگیز تری ساخت . از این گیاه میتوان برای درمان برونشیت ، درد معده ، اسهال ، شب ادراری ، نفخ و … استفاده کرد . همچنین این گیاه محرک روده و معده نیز هست . در بعضی موارد از عصاره ی این گیاه به عنوان درمانی برای کرم های انگلی و اختلالات پوستی نیز استفاده کرد .

از روغن این گیاه استفاده های متفاوتی میشود برخی از این استفاده ها نظیر میکروب کش در دهانشویه ها و روغن های مالشی است . و برخی دیگر از آن برای درمان کم رویشی مو و از بین بردن قارچ های پوستی نیز استفاده میکنند . شما باید این گیاه را از مراکز معتبری خریداری کنید . یکی از این مراکز معتبر فروشگاه سیلانی است که ارائه دهنده ی خدمات فروش هزاران ادویه در اصفهان است که میتواند به شما در امر خرید این گیاهان کمک کند . همچنین این شرکت ارائه دهنده ی خدمات فروش ادویه جات در اصفهان نیز هست.

آویشن و سیستم ایمنی بدن

از مهم ترین خاصیت های این گیاه میتوان به رفع سرفه، پاک کننده ریه، جلوگیری از فساد غذا در معده، ضد سردی رحم، دمنوش آن برای تسکین دندان درد و گلو درد و دمنوش آن در حمام جهت رفع خارش پوست اشاره کرد . همچنین این گیاه خواص شگفت انگیزی برای کاهش فشار خون دارد به طوری که عصاره ی این گیاه میتواند به طور قابل توجهی ضربان قلب را کاهش دهد و همچنین میتواند کلسترول را کاهش دهد . همچنین از این گیاه میتوانید برای سرفه و برونشیت استفاده کنید و همچنین به صورت جویدنی میتوانید برای عفونت ریه نیز استفاده کنید .

آویشن و سسیستم ایمنی بدن

ارتباط آویشن و سلامتی

 آویشن سرشار است از ویتامین C  است و اگر به هنگام سرماخوردگی استفاده شود ممکن است سریع تر در امر تسریع آن عمل کند . این گیاه همچین دارای بوی خوب و معطر است که میتوان از آن برای بسیاری از لوازم آرایشی و همچنین از عصاره ی آن میتوان برای عطریجات استفاده کرد . آویشن دارای خواص ضد قارچی نیز است .

ترکیبات موجود در این گیاه موجب جلوگیری از پوسیدگی نیز میشود .از دیگر خواص این گیاه میتوان به کمک به بهبود گردش خون اشاره کرد . این گیاه با ووجود میزان آهن بالا در خود باعث تحریک هر چه بیشتر گردش خون و ساخت و ساز خون دارد . این خون سای سب تولید هر چه بیشتر اکسیژن میشود و باعث میشود که اکسیژن به دیگر نقاط بدن زودتر برسد .

فروشگاه سیلانی علاوه بر فروش ادویه خدماتی دیگر نظیر خرید ادویه را نیز دارد .

خواص بخور آویشن برای ریه

آویشن یک ادویه است که ممکن است در خانه ی هر فردی موجود باشد ولی خواص اعجاب انگیز آن یک چیزی فراتر از یک ادویه است. این ادویه یا بهتر از بگوییم همان گیاه آویشن دارای خاصیت های بی نظیری است مثلا درمان آکنه و فشار خون و یا همین درمان ریه . خاصیت آنتی سپتیمک و آنتی بیوتیک که در این گیاه وجود دارد سبب شده است تا برای رفع بیماری های تنفسی و گلودرد و سرفه بسیار مفید باشد.

میتوان این گیاه را به صورت چایی و دمنوش دم کرد و همچنین برای شیرین کردن آن میتوان از نبات و یا عسل استفاده کرد که عسل بهتر است و خود خواص درمانی دارد . این گیاه درمان مناسبی برای برونشیت ، آسم مزمن ، سرماخوردگی و … است . اگر از همه ی این بیماری های تنفسی رنج میبرید بهترین راهکار این است که این گیاه را بجوشانید و دم کرده ی آن را میل نمایید .

خواص بخور آویشن برای ریه

ارتباط آویشن و سلامتی

عوارض دمنوش آویشن

این گیاه میتواند غشا مخاطی را تحریک کند زیرا که این گیاه دارای دو خاصیت تیمول و کارواکرول است و به همین دلیل است که ممکن است این گیاه غشا مخاطی را تحریک کند . اگر در هنگام خوردن این گیاه به صورت جویدنی این مشکل برایتان پیش آمد حتما از خوردن آن جلوگیری کنید . همچنین ممکن است که نسبت به این گیاه آلرژی پیدا کنید . اگر وقتی رزماری، کرفس و … را میخورید و سپس دچار آلرژی میشوید باید از خوردن این گیاه جلوگیری کنید . این گیاه میتواند تاثیرات بدی را بر روی غده ی هیپوفیز که مربوط به تیرویید است نیز بگذارد . این گیاه همچنین برای کودکان زیر 10 سال و افراد باردار و شیرده نیز مضر است. اگر از روغن این گیاه استفاده میکنید باید بدانید که این روغن سبب تشدید تنفس و تشنج و ایست قلبی میشود . همچنین استفاده از این گیاه سبب التهابات پوستی نیز میشود . ممکن است استفاده از این گیاه سبب اختلال در روند خوردن داروهایتان نیز بشود .

عوارض دمنوش آویشن

ارتباط آویشن و سلامتی

آویشن و فشار خون

امروزه و با زندگی شهرنشینی و نوع آشپزی خانواده ها  این که افراد فشار خون بگیرند چیز خیلی عجیبی نیست . زن و مرد و کودک و جوان و پیر همگی ممکن است در این جوامع امروزی فشار خون بگیرند . به ویژه اگر این افراد دچار پیری و یا افزایش وزن و یا بیماری قند خون داشته باشند . به همین علت است که انجام آزمایشات و چکاپ کامل امری بسیار مهم است و اینگونه شما متوجه میشوید که فشار خون دارید یا خیری و اگر ندارید راه حل هایی برای پیشگیری از این اتفاق پیدا میکنید . راه حل هایی برای پیشگیری و یا کنترل این بیماری وجود دارد برای مثال مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم . ولی دیگر چیزی که برای جلوگیری و یا کنترل این بیماری وجود دارد این است که آویشن مصرف کنید . نه به میزان زیاد ولی به میزان متوسط آن میتواند جهت جلوگیری از این بیماری مفید باشد .

آویشن و فشار خون

ارتباط آویشن و سلامتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *