خواص دمنوش پونه برای کرونا

دمنوش پونه برای مقابله با کرونا معجزه می کند

خواص دمنوش پونه برای کرونا

امروزه بیماری کرونا به عنوان یک مشکل یزرگ در جهان شناخته شده است. این بیماری از خانواده ی ویروس ها است که نام آن را کویید 19 نام گذاری کرده اند. بیماری کرونا می تواند نشانه هایی در حد یک سرماخوردگی کوچک داشته باشد و یا می تواند علائم شدید تری نیز به همراه داشته باشد. به علت همه گیری این بیماری باید درباره راه حل هایی که به رفع این بیماری کمک می کند، اطلاعات کافی داشته باشید. دمنوش گیاهی به عنوان یک راه حل آسان و ارزان برای درمان بیماری کرونا استفاده می شود. برای استفاده از خواص درمانی گیاه پونه باید این گیاه را از مراکز معتبر خریداری کنید. فروشگاه سیلانی یکی از مراکز فروش پونه و  فروش ادویه در ایران است. در ادامه درباره خواص دمنوش پونه برای کرونا بیشتر توضیح می دهیم.

گیاه پونه چیست ؟

گیاه پونه از خانواده ی نعنا که به آن فودنه، پودنه و فودنج هم می گویند، است. این نوع گیاه حالتی کرکی و معطر دارد و گیاهی بسیار قدیمی است. گیاه پونه را جزء دسته گیاهان گل دار نیز دسته بندی می کنند. گیاه پونه را می توان در بیشتر نقاط جهان کشت. از گیاه پونه در صنایع مختلف استفاده می شوند از آنها می توان در شراب سازی، آشپزی و سایر موارد دیگر نیز استفاده کرد. جهت خرید پونه و خرید ادویه در ایران بهتر است درباره هر کدام از آنها اطلاعات کافی داشته باشید. پس تا انتها مقاله همراه ما باشید.

پونه و فواید آن برای کرونا

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم پونه دارای خواص زیادی است. از گیاه پونه می توان برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد. بیماری کرونا علائمی شبیه به آنفولانزا و سرماخوردگی دارد، از این جهت از آنها می توان برای درمان بیماری کرونا نیز استفاده کرد. با کمک این گیاه می توان علائم بیماری کرونا را کاهش داد. این گیاه حاوی 20 ترکیب فعال و مفید برای بدن است از این جهت می توانند دردها را تا مقدار زیادی کاهش دهند. برخی از این ترکیبات مفید شامل پلی فنول‌ها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها است، این نوع ماده ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز است.

مصرف چایی پونه می تواند سبب کاهش درد و تسکین آنها و همچنین تسکین علائمی همچون سرفه، تب، گرفتگی بینی، آبریزش و سردرد که همگی از علائم کرونا نیز است، شود. همه ی این خواص به دلیل وجود خاصیت الکلی در گیاه پونه وجود دارد. بخور گیاه پونه می تواند راه های تنفسی را باز کند، از این جهت شما می توانید به راحتی نفش بکشید.

پونه وفواید آن برای کرونا

نحوه ی مصرف گیاه پونه

گیاه پونه را به راحتی می توانید در عطاری های سراسر کشور پیدا کنید، مصرف این گیاه بسیار ساده است. شما عزیزان می توانید این گیاه را به صورت دمنوش دم کنید و میل نمایید. برای این که این دمنوش را درست کنید باید از برگ های تازه ی آن یا برگ های خشک آن استفاده کنید. برای استفاده از گیاه پونه، باید برگ های آن را در ابتدا در مقداری آب ولرم بخیسانید سپس آنها را داخل قوری بریزید. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه این گیاه دم می کشد و آماده خوردن است. نحوه ی مصرف گیاه پونه

نکاتی برای مصرف پونه

با اینکه گیاه پونه برای درمان بیماری کرونا مفید است، ولی در زمان مصرف آن باید نکاتی را رعایت کنید. حتما با پزشک متخصص درباره ی میزان مصرف این گیاه مشورت کنید. استفاده از گیاه پونه را نباید جایگزین مراجعه به دکتر و یا بستری شدن در بیمارستان ها کنید. این گیاه را نباید افراد باردار و یا شیرده استفاده کنند، مصرف بیش از اندازه گیاه گونه می تواند برای برای جنین و نوزاد خطرناک باشد. مصرف بیش از اندازه این گیاه می تواند برای بزرگسالان خطرناک باشد و در آنها باعث ایجاد سردرد شود. مصرف بیش از اندازه این نوع گیاه همچنین می تواند باعث ایجاد مسمومیت در افراد شود.

جمع بندی

گیاه پونه دارای خواص بسیار زیادی است و برای رفع و کاهش سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا استفاده می شوند. قبل از استفاده از این پیاه حتما با پزشک متخصص مشورت کنید، سپس آنها را استفاده کنید. مصرف این گیاه نباید موجب شود که شما از رفتن به بیمارستان خودداری کنید، مصرف کم این گیاه بسیار مفید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *