تاثیر ادویه ها بر غذا

تاثیر ادویه ها بر غذا

یکی از عنصرهای اصلی غذا ادویه است یعنی شما می توانید با استفاده از ادویه های مناسب خیلی از غذاهایی   که از خواص زیادی برخوردار هستند و به دلیل طعم بد آنها زیاد از آنها استقبال نمی شود را با استفاده از خرید ادویه مخصوص  قابل استفاده و حتی خوش طعم و خوشمزه کنید.

البته لازم به ذکر است که باید در ابتدا ادویه جات را بشناسید از نظرر خواص و از نظر طعم قالب و از نظر رنگ.بطور مثال بعضی اطز ادویه ها باید به صورت تک به غذا اضافه شوند وی بعضی از غذاها باید با ادویه های دیگر مخلوط و بعد استفاده شود. بعضی از ادویه جات عطر زیادی دارد که غالبا به آن ادویه قالب می گویند مثل جوز هندی که وقتی مخلوط بقیه ادویه جات شود عطر تمام ادویه جات دیگر را می گیرد و عطر خود آن قالب می شود.

برخی از ادویه ها رنگ رنگ ویژه ای دارند ورنگ آنها رنگ غالب است و اجازه نمی دهند تا رنگ برخی دیگر از ادویه ها در غذا نشان داده شود زعفران یکی از این ادویه ها می باشد رنگ زیبای زعفران در بسیاری از غذاها باعث ظاهری خوشمزه و زیبا برای غذا شود البته زعفران عطر بوی بسیار خوبی هم دارد. عطر زعفران می تواند جلوی زهم بعضی ار مواد غذایی را گرفته و آن را خو شعطر و بو کند ، تهچین یکی از این غذا ها می باشد.

زرد چوبه هم مانند زعفران رنگ غذا را تغییر می دهد ولی رنگی که زعفران به غذا می دهد رنگ شفاف تری است .

هر ادویه فله ای رنگ ، خاصیت و عطر و بوی متفاوت دارد . فلفل یکی از ادویه هایی است که رنگ  خاصی نداشته ولی عطر و طعم خاص و ویژه ای دارد . اغلب از فلفل در غداهایی مانند قست فود ها استفاده می شود. یکی دیگر از این ادویه ها سیر است که مانند فلفل رنگ خاصی نداشته ولی عطر و بوی زیادی در غذاها ایجاد می کند.سیر یکی از ادویه هایی است  که باید در خوردن و استفاده آن در غذا ها کمی احتیاط کرد ، چون با خوردن غذایی که در آن سیر استفاده شده است دهان بوی خاصی میگیرد که کمی آزار دهنده است و باید راه حلی برای بوی بد آن پیدا کنیم یا بعد از خوردن آن نباید در مکان ها و مجامع عمومی حضور پیدا کنیم.

پودر لیمو عمانی هم از ادویه هایی است که باعث ترشی در غذا میشود وطعم سیار خوبی به قرمه سبزی می دهد .

باید در استفاده از ادویه ها به طبع آنها هم دقت کنیم مثلا در فصول سرد سال سعی کنیم از ادویه هایی که طبع گرم  دارند در عذا ها استفاده کنیم . یکی از این ادویه ها زنجفیل است که علاوه بر طعم و تندی خاص آن  طبع بسیار گرمی دارد و برای  کمک به درمان بعضی از بیماری ها مانند سرما خوردگی مفید می باشد .

برای سرما خوردگی می توانیم زنجفیل به صورت دمنوش میل کنیم  به این صورت که زنجفیل تازه را همراه با با آب در یک قوری به همراه کمی نبات دم کرده و آن را نوش جان کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *