گردو و خواص آن

گردو و خواص آن

گردو ماده غذایی بسیار سالم و پر از پروتئین ، فیبر ، چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ، مواد معدنی و ویتامین ها ست. گردو مملو از روی ، آهن ، منگنز ، مس ، کلسیم ، فولات ، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 و غیره است. گردو علاوه بر سالم بودن ، طعم بسیار خوبی دارد و بسیار خوشمزه است.گردو را میتوان به عنوان یک میان وعده کاملا سالم استفاده کرد و علاوه بر این گردو را میتوان در هنگام تهیه غذا به غذاهای مختلفی اضافه کرد.

امروزه بیشتر افراد به دلیل قیمت بالای خشکبار ترجیح میدهند که خشکبار را به صورت عمده خریداری کنند چون در فروش عمده خشکبار در مقایسه با فروش جزئی ، قیمت تمام شده ، بسیار پایین‌تر به خریداران عرضه می‌شود.شما هم میتوانید برای خرید گردو با قیمت مناسب تر ، به سراغ فروشگاه هایی بروید که خشکبار را بصورت عمده به فروش میرسانند.

در ادامه به چند مورد از مزایای سلامتی گردو اشاره خواهیم کرد.

گردو کلسترول بد را کاهش میدهد

مقادیر بالای کلسترول بد (کلسترول LCD) و تری گلیسیریدها به عنوان یک خطر برای بیماریهای قلبی -عروقی شناخته شده است.کاهش سطح کلسترول LCD و تری گلیسیریدها و هم چنین افزایش سطح کلسترول خوب (کلسترول HDL) به عنوان یک اقدام پیشگیرانه  برای سکته قلبی ، سکته مغزی و غیره ، بسیار مهم است. طبق مطالعات خاص انجام شده ، خوردن غذاهای سالم از جمله خوردن روزانه مقادیر متوسط گردو ، میتواند سطح کلسترول LCD در خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماریهای جدی قلبی و عروقی را کاهش دهد.

گردو فشار خون را کاهش میدهد

فشار خون بالا برای بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان یک مشکل واقعی است.  فشار خون بالا هم یکی از مهمترین فاکتورهای خطرناک بیماریهای قلبی – عروقی و سکته مغزی است و به همین دلیل ، کاهش آن و کنترل سطح فشار خون بسیار مهم است. یک رژیم غذایی سالم ، ورزش بدنی منظم ، از بین بردن استرس و غیره ، برخی مواردی هستند که می توانند به شما در کنترل فشار خون کمک کنند.

غذاهایی که می خوریم تأثیر عمده ای بر سلامتی ما دارند. وقتی صحبت از گردو می شود ، باید به یاد داشته باشید که گردو بسیار سالم و مفید است و به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد.

گردو التهاب را به حداقل میرساند

التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری های بدن انسان از جمله بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون ، بیماری قلبی ، دیابت ، سرطان و غیره است. چون گردو التهاب را به حداقل می رساند مطمئناً می تواند شما را در مقابل بیماریهای فوق و بسیاری دیگر از بیماریها ، محافظت کند.

اما چگونه گردو التهاب را به حداقل می رساند؟ گردو بخاطر پلی فنولهای موجود در آن ، التهاب را به حداقل می رساند و به بدن شما کمک می کند که در مقابل استرس اکسیداتیو مبارزه کند. سایر ترکیبات موجود در گردو که به کاهش التهاب کمک می کند شامل  منیزیم ، آرژنین ، امگا3 و غیره است.

گردو حافظه را بهبود می بخشد

آیا می دانید خوردن گردو برای مغز شما نیز مفید است؟ گردو مملو از ترکیبات محافظت کننده عصبی مانند فولات ، آنتی اکسیدان ها ، چربی های سالم امگا 3 ، ملاتونین ، ویتامین E و غیره است. همه این ترکیبات باعث تقویت سلامت مغز از جمله بهبود حافظه می شوند.گردو همچنین می تواند از تخریب سیستم عصبی و شرایطی مانند بیماری آلزایمر یا بیماری پارکینسون جلوگیری کند.

گردو به مدیریت وزن کمک می کند

گردو مملو از چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ها ، فیبرها ، ویتامین ها و مواد معدنی است.  خوردن گردو به طور مرتب احساس سیری را افزایش می دهد و این به مدیریت وزن کمک می کند و باعث حفظ وزن ایده آل در طول زمان می شود.

گردو سلامت استخوان را ارتقا می بخشد

خوردن گردو به طور مرتب ، سلامت استخوان ها را تقویت می کند. از آنجا که گردو حاوی یک اسید چرب اساسی ، معروف به اسید آلفا لینولئیک است ، با خوردن آن ، استخوانهای شما قوی تر و سالم تر خواهد بود.

حتما گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید .  می توانید این ماده غذایی ارزشمند را به عنوان میان وعده میل کنید یا اینکه آن را به سالاد و سایرغذاهای خود اضافه کنید.

گردو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

افراد دیابتی به منظور حفظ سطح متعادل قند خون ، باید در مورد آنچه می خورند بسیار مراقب باشند. گردو بسیار سالم و برای افراد دیابتی توصیه می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن حداقل یک چهارم فنجان گردو در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.اگر به دیابت مبتلا هستید ، حتماً گردو را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

گردو را در بازار می توان در انواع و شکل های مختلفی تهیه کرد.برای تهیه بهترین و مرغوبترین گردو و مغز گردو خارجی و داخلی اعم از گردو پوست کاغذی ، سوزنی و غیره  و همچنین خرید ادویه به صورت فله ای و عمده با قیمت مناسب با مرکز فروش سیلانی ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *