خرید و فروش ادویه و نکاتی که باید بدانید

خرید و فروش ادویه و نکاتی که باید بدانید

اگر در حوزه خرید و فروش ادویه و فروش عمده ادویه فعالیت می‌کنید حتماً باید به نکات مهمی برای نگهداری این چاشنی های پرطرفدار دقت داشته باشید….

ادویه جات، چاشنی هایی هستند که معمولاً به صورت خشک شده و در حالت جامد به فروش می رسند. در نگاه اول به نظر می رسد به دلیل خشک بودن انواع ادویه ها این چاشنی ها هرگز فاسد نمی شوند اما این تصور کاملاً اشتباه است. ادویه ها هم پس از مدت طولانی ممکن است فاصد شوند؛ اگر محل نگهداری بسته بندی های ادویه به ویژه در مراکز خرید و فروش عمده ادویه؛ شرایط غیر استاندارد داشته باشد، ادویه‌جات در کوتاه ترین زمان  فاسد خواهند شد.

زمانی که ادویه ها فاسد می شوند، رنگ آنها تغییر پیدا می کند، از نظر ظاهری نامطلوب می شود و از همه مهمتر، مزه و طعم واقعی خود را از دست خواهند داد. این مسئله برای فعالان حوزه خرید و فروش ادویه جات و فروش عمده ادویه اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در سودآوری آنها موثر است و از طرف دیگر، ادویه ها جزو دارایی های شغلی این کسب و کارها محسوب می شوند، بنابراین چنانچه به هر دلیلی ادویه ها فاسد شود، میزان فروش نیز کاهش پیدا می ‌کند.


نکات مهم در نگهداری از بسته بندی های ادویه

برای حفظ طعم و کیفیت از ادویه جات، می ‌توان شرایط نگهداری و انبار کردن آنها را به گونه ای تنظیم کرد که همواره چاشنی ها، تازگی خود را حفظ کنند. با رعایت نکات ظریف می توان ادویه ها را در طولانی ترین زمان ممکن استفاده کرد. اگر انبارهای مخصوص فروش عمده ادویه شرایط زیر را داشته باشند به ماندگاری آنها کمک می کند.

این شرایط عبارتند از:

1- ادویه جات را به دور از تماس مستقیم با هوا نگه دارید

 در ذخیره و نگهداری ادویه جات با توجه به بسته بندی های آنها، حتماً باید به دور از تماس مستقیم با هوا نگهداری شوند. نفوذ هوا در داخل ظروف ادویه می تواند رطوبت اضافی را به ادویه ها وارد کند و این عامل موجب از بین رفتن عطر و کیفیت واقعی ادویه ها خواهد بود.


2- نگهداری بسته بندی ادویه به دور از تابش نور خورشید

انبارهای مخصوص خرید و فروش ادویه باید از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه داشته شوند. ظروف بسته بندی باید به صورت درب بسته باشند چرا که نور خورشید، رنگ طبیعی ادویه جات را از بین می برد.

3- نگهداری ظروف ادویه دادن به دور از حرارت و رطوبت

ادویه ها باید به دور از تماس با حرارت و یا هرگونه گرما نگهداری شوند. کیفیت و مزه ادویه در اثر حرارت از بین می رود. همچنین این ادویه ها باید به دور از نفوذ رطوبت نگهداری شوند. اگر رطوبت به داخل ظروف ادویه نفوذ کند موجب کوتاه شدن ماندگاری آنها و از بین رفتن کیفیت اصلی ادویه جات می شود.

برای خرید ادویه دقت داشته باشید که ادویه جات باید دارای رنگ و عطر مطلوب باشند؛ به طور مثال زعفران، زردچوبه، فلفل، دارچین و آویشن نمونه هایی از ادویه جاتی هستند که عطر آنها تقریباً شناخته شده است؛ اگر هنگام خرید ادویه بوی استاندارد را از این ادویه ها استشمام نکنید، قطعاً شرایط نگهداری آنها نامناسب بوده است.

برای حفظ مشتریان و موفقیت در خرید و فروش ادویه حتماً باید به استانداردهای نگهداری و ذخیره ادویه ها دقت کرد. تمام نکات فوق که به آن اشاره شد برای فروش عمده ادویه و فروش ادویه جات در بسته بندی های کوچکتر الزامی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *