خواص و مضرات روغن منداب برای مو

خواص و مضرات روغن منداب برای مو

مقدمه

 امروزه خواص و مضرات روغن منداب برای مو برای بسیاری از افراد شناخته شده  و آشکار می باشد. روغن منداب به عنوان یکی از منابع طبیعی با خواص زیاد شناخته شده است که چنانچه در مصرف این روغن پر خاصیت زیاده روی کرده و یا اینکه به درستی از آن استفاده نشود می تواند مضراتی را نیز به همراه داشته باشد. توصیه می شود جهت رسیدن به بهترین نتایج از مصرف روغن منداب آن را از مراکز معتبر و با کیفیت مناسب تهیه نمایید. بازرگانی سیلانی از جمله عمده فروشان انواع ادویه و روغن می باشد که بهترین و با کیفیت ترین محصولات با ضمانت اصل بودن به مشتریان خود عرضه می کند . شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده با کیفیت ترین روغن منداب موجود در بازار را به صورت عمده از این مجموعه تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را به خواص و مضرات روغن منداب بیشتر آشنا کرده و نحوه مصرف صحیح آن را مطرح می کنیم.

روغن منداب

روغن منداب یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه منداب بدست می آید و دارای خواص زیادی می باشد. این گیاه به طور معمول در مناطق معتدل و خنک کشت می شود و از روغن آن در داروسازی بهره می برند. روغن منداب از ترکیبات بسیار مفیدی همچون آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است که می تواند برای سلامت پوست و مو بسیار موثر واقع شود.

روغن منداب برای مو

روغن منداب برای مو

همان طور که گفته شد روغن منداب به دلیل ترکیبات مفید موجود در آن برای پوست و مو بسیار مفید می باشد.در ادامه به بررسی برخی تاثیرات مثبت روغن منداب برای مو اشاره می کنیم. پیش از عنوان خواص روغن منداب برای مو لازم است متذکر شویم که لازم است شما پیش از مصرف هرگونه محصول جدید برای مراقبت از موهای خود بهتر است آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست سر و موها تست نمایید تا مطمعن شوید که به آن حساسیت نداشته و از بروز حساسیت جلوگیری نمایید. همچنین لازم است تا از مقدار مناسبی از روغن استفاده نمایید و در مصرف آن زیاده روی نکنید تا دچار چربی موها و مشکلات پس از آن نشوید.

تغذیه موها : روغن منداب به دلیل ترکیبات درون خود مانند اسیدهای چرب اصلی می تواند با تغذیه موها آن ها را تقویت کرده و از ریزش و شکنندگی موها جلوگیری کند.

مرطوب کنندگی موها : ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات روغن منداب باعث رطوبت رسانی به موها شده و آن ها را نرم و لطیف می کند.

جلوگیری از شکنندگی موها : روغن منداب با تقویت ریشه و ساقه موها باعث شده که موها استحکام بیشتری پیدا کرده و از شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

ضد التهاب و تسکین دهنده پوست سر : خاصیت ضد التهابی موجود در روغن منداب می تواند به بهبود وضعیت پوست سر کمک کند. خشکی و قارچ پوست سر که عواملی مانند خارش و التهابات پوست سر را به همراه دارند می توانند توسط روغن منداب کاهش یابند.

محافظت از موها در برابر آسیب های محیطی : تابش مضر آفتاب و آلودگی ها موجود در هوا از جمله عواملی هستند که می توانند به موها آسیب برسانند. روغن منداب می تواند موها را در برابر این آسیب های محیطی تا حد زیادی حفظ نماید.

اعطای براقیت و لطافت به موها: استفاده منظم از روغن منداب می تواند به موها براقیت و لطافت زیادی ببخشد.

 

نحوه مصرف روغن منداب برای مو

نحوه مصرف روغن منداب برای مو

براساس موارد گفته شده در بالا روغن منداب خواص زیادی برای مو داشته و آن ها را تقویت می کند. در ادامه به نحوه مصرف این روغن برای موها پرداخته می شود.

در مرحله اول و پیش از تماس موها و پوست سر با روغن لازم است تا تست حساسیت را انجام دهید و مقداری از روغن را بر روی بخش کوچکی از پوست بمالید و مدتی صبر کنید تا مطمعن شوید که به روغن حساسیت ندارید. درصورت بروز علائم حساسیت توصیه می شود از روغن استفاده ننمایید. پس از آن که مطمعن شدید که به روغن حساسیت ندارید موهای خود را به طور کامل شستشو دهید و رطوبت آن را با یک حوله خشک بگیرید به حدی که موها کمی مرطوب باشند. روغن را بر کف دست خود بریزید و موها و پوست سر را با روغن آغشته کرده و آن ها را ماساژ دهید تا روغن جذب شود. مساژ دادن را به مدت 10 تا 15 دقیقه ادامه دهید تا پوست و موها به خوبی روغن را جذب کنند. گاهی میتوانیدروغن منداب را با سایر روغن ها و عصاره های گیاهی ترکیب کنید تا نتیجه بهتری از آن دریافت کنید. پس از مصرف موها را با آب گرم شستشو دهید تا چربی اضافه روغن از روی موها شسشته شود. برای دریافت نتیجه بهتر توصیه می شود استفاده از روغن منداب را به طور مداوم ادامه دهید و به مدت یک الی دوبار در هفته تکرار کنید.شما عزیزان می توانید با کیفیت ترین روغن منداب و انواع ادویه جات همچون ادویه پلویی، ادویه فلفل، ادویه کاری و… را از بازرگانی سیلانی با بهترین کفیت و به صورت عمده و با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

مضرات روغن منداب

ما هر روزه از محصولات و مواد بیشماری جهت مصارف مختلف استفاده می کنیم که برای ما مفید بوده و خواص زیادی برای سلامتی ما با خود به همراه دارند. اما مصرف بیش از حد هر یک از آن ها و یا استفاده نادرست باعث شده که علاوه بر این که آن ماده خاصیتی برای سلامتیدر پی ندارد می تواند برای ما مضر بوده و سلامتی ما را به خطر بیاندازد. روغن منداب نیز از این قاعده مستتثنی نمی باشد و در کنار خواص بیشماری که برای سلامتی به همراه دارد دارای مضراتی می باشد که می تواند بدن ما را با مشکل مواجه کند. در ادامه با برخی از مضرات روغن منداب برای سلامتی آشنا می شویم.

حساسیت پوستی : برخی از افراد ممکن است به روغن منداب حساسیت داشته و در صورت استفاده از آن با تحریک پوست، خارش، قرمزی، و حتی تورم پوستی مواجه شوند. به همین منظور توصیه می شود پیش از مصرف روغن منداب بر روی بخش کوچکی از پوست تست حساسیت انجام شود تا مطمعن شوید که به آن حساسیت ندارید.

چربی موها : با وجود آن که روغن منداب خواص زیادی برای موها داشته و به تقویت و نرمی و لطافت آن ها کمک می کند اما مصرف بیش از حد روغن منداب می تواند موها را چرب کرده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند موهای چرب و کلاه مو شود. همچنین مصرف زیاد روغن منداب می تواند باعث انسداد منافذ مو شده و با کاهش تهویه موها ریزش شدید مو را به وجود آورد.

پتانسیل ایجاد جوش و آکنه : افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش و آکنه می باشند می بایست در مصرف این روغن بسیار محتاطانه عمل نمایند چرا که روغن منداب با در بر داشتن اسیدهای چرب و خاصیت چرب کنندگی می تواند با مسدود کردن منافذ پوست باعث تشدید جوش و آکنه ها بشود.

زمینه سازی برای قارچ پوستی : زیاده روی در مصرف روغن منداب می تواند شرایط را برای رشد و تکثیر قارچ های پوستی فراهم کرده و آن ها را افزایش دهد.

خطر اکسیداسیون : به دلیل آن که ترکیبات موجود در روغن منداب به نور و گرما حساس می باشند نگهداری اشتباه و قرار دادن آن در مکان نامناسب می تواند باعث اکسیده شدن آن شود. اکسیداسیون روغن با تولید رادیکال های آزاد می تواند به سلول های پوست آسیب رسانده و علائم پیری زودرس را افزایش دهد.

حساسیت به نور آفتاب : روغن منداب می تواند پوست سر را نسبت به تابش های مضر آفتاب حساس کند. بنابراین، در صورت استفاده از آن، بهتر است از محافظت‌های مناسب در معرض نور آفتاب استفاده کنید.

سخن پایانی

همان گونه که گفته شد روغن منداب دارای خواص فراوانی بوده که می توان از آن به عنوان یک ماده مغذی و محافظتی جهت بهبود سلامت موها استفاده نمود. این در حالی است که استفاده نادرست از این روغن می تواند مضراتی را نیز برای سلامت پوست و موی شما به همراه داشته باشد.در این راستا پیشنهاد می شود جهت حفظ سلامت خود از بهترین و با کیفیت ترین روغن منداب عرضه شده در بازرگانی سیلانی که بهترین عمده فروش ادویه می باشد جهت رسیدن به بهترین نتایج استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *