فصل خرید زنجبیل تازه

فصل خرید زنجبیل تازه

مقدمه

زنجبیل از جمله ادویه هایی است که به دلیل طعم تند و معطر خود بسیار محبوب شده و در تهیه بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله مهم ترین عواملی که در هنگام خرید زنجبیل می بایست به آن توجه نمود کیفیت و تازگی آن می باشد. اگر شما نیز به دنبال یک عمده فروشی معتبر جهت خرید زنجبیل قلم هندی و سایر ادویه های خود هستید بازرگانی سیلانی بهترین انتخاب برای شما می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را در  با فصل خرید زنجبیل تازه راهنمایی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

فصل خرید زنجبیل تازه

به منظور آن که شما بتوانید یک زنجبیل تازه تهیه کرده و از خواص و عطر و طعم بی نظیر آن استفاده کنید لازم است تا از فصل خرید زنجبیل تازه اطلاع پیدا کرده و در زمان مناسب آن را خریداری کنید. زنجبیل تازه همانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات در زمان خاصی برداشت شده و در همه فصول نمی توانید به یک زنجبیل با کیفیت دسترسی داشته باشید. هرچه از فصل برداشت زنجبیل فاصله گرفته شود زنجبیل تازگی و کیفیت خود را از دست داده و از داخل پوک و توخالی می شود. بهترین فصل به منظور خرید زنجبیل تازه اوایل پاییز می باشد و هرچه از این فصل فاصله میگیریم یافتن زنجبیل تازه در بازار مشکل می شود.

نحوه تشخیص زنجبیل تازه

نحوه تشخیص زنجبیل تازه

علاوه بر این که فصل خرید زنجبیل تازه در یک خرید  با کیفیت بسیار اهمیت دارد اما لازم است که شما بتوانید یک زنجبیل با کیفیت و تازه را از زنجبیل کهنه تشخیص دهید تا پول خود را هدر نداده و بهترین خرید  را داشته باشید؛ زیرا ممکن است حتی در فصل خرید زنجبیل نیز برخی از فروشگاه ها زنجبیل کهنه را بجای زنجبیل تازه به شما بفروشند و در صورتی که شما شناخت کافی از ویژگی های یک زنجبیل تازه نداشته باشید متحمل ضرر می شوید.بر همین اساس در ادامه به بررسی روش های شناخت زنجبیل تازه می پردازیم. بازرگانی سیلانی به عنوان بهترین عمده فروش ادویه شناخته شده که تنها به ارائه محصولات با کیفیت و تازه به مشتریان خود می پردازد.

ظاهر زنجبیل:

نخستین چیزی که می تواند به شما در انتخاب یک زنجبیل تازه کمک کند ظاهر پوست زنجبیل می باشد . پوست زنجبیل تازه صاف و بدون چروکیدگی می باشد و پوست آن رنگ زرد روشن دارد.

بوی زنجبیل:

بوی معطر و تند از دیگر ویژگی های زنجبیل تازه می باشد. اگر زنجبیل بوی نامطبوعی داشته باشد نشان از عدم کیفیت و کهنگی آن می باشد.

سطح رطوبت:

زنجبیل های تازه معمولا دارای رطوبت بسیار مناسبی هستند. شما می توانید با شکافتن بخش کوچکی از پوست میزان رطوبت زنجبیل را بررسی نمایید. زنجبیل خشک و یا پژمرده دارای کیفیت مناسبی نمی باشد.

سختی زنجبیل:

زنجبیل تازه دارای بافتی مستحکم و سخت می باشد. شما می توانید با فشردن انگشت بر سطح زنجبیل میزان سختی آن را بررسی کنید. چنانچه بافت زنجبیل نرم بوده و له شود از خرید آن خودداری نمایید.

خطوط و خراش ها:

در هنگام خرید زنجبیل تازه به سطح آن دقت لازم را داشته باشید که دارای خراش و علائم فساد نباشد.

با توجه به این نکات، می‌توانید زنجبیل تازه با کیفیت بالا را تشخیص دهید. همچنین، بهتر است زنجبیل تازه را در یخچال در یک کیسه پلاستیکی نگهداری کرده و به طور منظم بررسی کنید تا از تغییر و تجدید سطح رطوبت آن مطمئن شوید.

روش های نگهداری زنجبیل تازه

بر اساس مطالب گفته شده خرید زنجبیل تازه دارای راه و روش هایی می باشد که لازم است تا با دقت به آن ها یک زنجبیل با کیفیت را خریداری نمایید. پس از آن که شما یک زنجبیل تازه را خریداری کردید لازم است تا نحوه نگهداری از آن را بدانید تا بتوانید زنجبیل را برای مدت زمان زیادی با همان تازگی و عطر و طعم نگه داشته و از آن مصرف کنید. در ادامه به بررسی برخی از این روش ها می پردازیم.

در ابتدا لازم است پس از خرید زنجبیل تازه آن را با آب سرد به خوبی شست و شو داده و سپس توسط یک یک دستمال خشک کنید این کار باعث شده که پوسیدگی زودرس زنجبیل جلوگیری شود. زنجبیل تازه می بایست در درون یخچال نگهداری شود. شما می توانید آن را در درون یک پلاستیک و یا جعبه قرار داده و در قسمتی از یخچال که دارای دما بین 0 تا 4 درجه سانتی گراد می باشد نگهداری کنید. چنانچه یخچال شما دارای فضایی مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات می باشد بهتر است زنجبیل را در آن قسمت نگهداری کنید. شما می توانید زنجبیل را به قطعات کوچک تری تقسیم کرده تا بتوانید از آن به راحتی در غذاها و نوشیدنی ها خود استفاده کنید این کار باعث شده که تنها قسمت موردنیاز را از یخچال خارج کرده و سایر قسمت ها در یخچال باقی مانده و مانع از خرابی زنجبیل می شود.

با رعایت این نکات می‌توانید زنجبیل تازه را به مدت چند هفته در یخچال نگهداری کرده و از طعم و مزه آن بهره مند شوید. همچنین، اگر بخواهید زنجبیل را برای مدت طولانی‌تر نگهداری کنید، می‌توانید آن را خرد کرده و در فریزر منجمد کنید تا به مدت چند ماه نگهداری شود.

کاربرد زنجبیل تازه

کاربرد زنجبیل تازه

همان طور که گفته شد زنجبیل یک ماده خوش طعم و عطر می باشد که علاوه بر استفاده خوراکی خواص درمانی نیز دارد. در ادامه به برخی از کاربردهای زنجبیل تازه می پردازیم.

اضافه کردن به چای : برش‌های کوچک زنجبیل تازه را به چای گرم یا سرد اضافه کنید. این کار به چای عطر و طعم فوق العاده ای می بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و آرام‌بخش زنجبیل، برای سلامتی عمومی مفید است.

استفاده در سس‌ها و خورشت‌ها : زنجبیل تازه خرد شده یا رنده شده می‌تواند به سس‌ها، خورشت‌ها و غذاهای گوشتی و سبزیجاتی اضافه شود تا به طعم و مزه آنها عمق بیشتری ببخشد.

ساخت نوشیدنی‌ با عصاره زنجبیل : با ترکیب زنجبیل تازه با لیمو، آب، و شکر، نوشیدنی‌هایی بسیار خوش طعم می توانید بسازید.

مصرف به صورت تازه : شما می‌توانید بخش‌های کوچک زنجبیل تازه را خرد کرده و به صورت تازه بخورید. این کار به تقویت سیستم ایمنی و تسکین دستگاه گوارش کمک می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده زنجبیل تازه کاربردهای فراوانی داشته که به شما پیشنهاد می شود از مصرف آن غافل نشوید.

سخن پایانی

زنجبیل تازه ماده ای پر خاصیت و خوش عطر و طعم می باشد که می تواند به غذاهای شما عطر و طعم بی نظیری بخشیده و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. زمان مناسب برای خرید زنجبیل تازه در ابتدای فصل پاییز می باشد و با دقت به برخی نکات در هنگام خرید همچون توجه به ظاهر زنجبیل، بو ، سختی ، سطح رطوبت و… می توانید یک خرید با کیفیت را تجربه کنید. بازرگانی سیلانی از معتبرترین عمده فروشان ادویه در سطح کشور که با کیفیت ترین پودر زنجبیل نیجریه را آماده ارائه به مشتریان خود کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *