درمان ریزش موی سر با سیر

درمان ریزش موی سر با سیر

درمان ریزش مو با سیر

ریزش مو می تواند نشانه کمبود مواد مغذی یا عدم تعادل در بدن باشد.بنابراین منطقی است که برخی از غذاهای طبیعی می توانند به بازیابی سلامت بهینه مو کمک کنند.بسیاری از ما عاشق طعم سیر در غذاهای خود هستیم، اما آیا می دانستید که این ماده طبیعی یک داروی قدرتمند برای رشد مو است؟در سال 2007، دانشمندان اثرات سیر بر ریزش مو را بررسی کردند.آنها دریافتند که سیر به صورت موضعی روی پوست سر، تأثیر مثبتی روی موها دارد.این مقاله که توسط متخصصان در مرکز فروش عمده ادویه ارائه شده است به بررسی فواید کلی سیر برای موی سر می پردازد.

سیر چیست؟

این گیاهی است که شبیه به پیاز است و دارای بو و طعم تند است.سیر بومی آسیای مرکزی است و برای قرن ها بخشی از تاریخ بشر بوده است.این به طور گسترده استفاده می شود و یک چاشنی اصلی در سراسر جهان است.

سیر به غیر از توانایی های چاشنی باورنکردنی آن ، همچنین از دیرباز به دلیل کاربردهای دارویی آن مورد تحسین قرار گرفته است.از اثرات ضد التهابی گرفته تا قابلیت‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی، جای تعجب نیست که سیر یک مکمل معمولی و خانگی باشد.

فواید مصرف سیر

چگونه می توان از سیر برای درمان ریزش مو استفاده کرد؟

سیر یک غذای عالی برای سلامتی و تندرستی همه جانبه است.اما می توانید از آن به عنوان یک درمان موثر برای ریزش مو نیز استفاده کنید.هنوز سوالات زیادی پیرامون مکانیسم رشد مو و سیر وجود دارد.با این حال، تعدادی از خواص شناخته شده سیر می تواند برای کسانی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند ، مفید باشد.

سیر برای رشد مو مفید است و به طور موثر عمل می کند.چه از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید و چه به صورت موضعی، خواص موجود در سیر تقویت کننده فوق العاده ای برای فولیکول های مو در پوست سر است.محتوای تغذیه‌ای سیر به موهای شما منتقل می‌شود و مواد مغذی لازم برای شکوفایی آن را فراهم می‌کند.سیر خام حاوی مواد معدنی، ویتامین ها (B-6 و C)، سلنیوم و منگنز است که همگی محرک های ضروری رشد مو هستند.

  • ضد میکروبی است

سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و در مبارزه با باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها موثر است.بنابراین، سیر می تواند برای جلوگیری از تجمع طبیعی روی پوست سر شما استفاده شود و فولیکول های مو و پوست سالم تری داشته باشید.

  • اثرات ضد التهابی دارد

یکی دیگر از مزایای سلامتی سیر ، اثرات ضد التهابی است.استفاده از سیر می تواند به کاهش التهاب و تحریکی که گاهی با ریزش مو ایجاد می شود کمک کند و فولیکول ها را تغذیه کند.

کاهش التهاب با مصرف سیر

  • در برابر پیری محافظت می کند

هنگام صحبت از ریزش مو، مهم است که پیری را لمس کنید!به هر حال، پوست و مو دو مورد از اولین نشانه های قابل مشاهده پیری هستند.از آنجایی که نمی‌توانیم پیری را متوقف کنیم، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم محافظت از مو و پوست در برابر آسیب‌های خارجی است که باعث پیری زودرس می‌شود.یکی از مقصران اصلی خورشید و اشعه ماوراء بنفش است.

طبق یک مطالعه در سال 2016 که در Nutrients منتشر شده است، سیر از کراتینوسیت ها در برابر آسیب UVB محافظت می کند.کراتینوسیت ها سلول هایی هستند که کراتین تولید می کنند.کراتین یک پروتئین فیبری است که جزء ساختاری کلیدی مو و ناخن است.با محافظت از کراتینوسیت ها در برابر آسیب، اطمینان حاصل می کنید که این سلول ها قادر به تولید کراتین هستند و در نتیجه به رشد مو کمک می کنند.

  • سیر باعث تقویت پوست سر می شود

باکتری ها و میکروب ها از مهمترین عوامل آسیب به پوست سر شما هستند.وجود این دو تهدید از رشد موهای شما نیز جلوگیری می کند.سیر حاوی خواص ضد میکروبی است که باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد و پوست سر شما را تقویت می کند.

تقویت پوست سر با سیر

دیگر مزایای سیر برای مو

  • سیر جریان خون را به گردش در می آورد – گردش خون مناسب جزء ضروری رشد موی سالم است.سیر حاوی سلنیوم است که گردش خون شما را تقویت می کند.
  • سیر تولید کلاژن را افزایش می دهد – مقدار زیادی ویتامین C در سیر خام وجود دارد.این محتوا نه تنها رشد مو را تقویت می کند، بلکه تولید کلاژن را نیز تحریک می کند که به رشد مو کمک بیشتری می کند.
  • سیر شوره سر را از بین می برد – سیر یک عامل تسکین دهنده برای پوست سر تشدید شده است و همچنین برای از بین بردن شوره سر موثر است.
  • سیر فولیکول ها را از آلودگی و کثیفی پاک می کند – سیر برای باز کردن فولیکول‌های مو، پاکسازی و تقویت آن‌ها عمل می‌کند که ریزش مو را کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

اگرچه هیچ معجزه تضمینی برای از بین بردن مشکلات ریزش مو در یک شب وجود ندارد، اما با این حال، مواد طبیعی قدرتمندی وجود دارد که می تواند موهای نازک شما را با موفقیت درمان کند.سیر یک عنصر طبیعی است که دارای خواص دارویی قوی و غنی است.

سیر نه تنها چندین مشکل سلامتی را التیام می بخشد، بلکه در بازگرداندن رشد موهای شما نیز بسیار موثر است.روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در خانه معجونی با سیر به‌عنوان ستاره‌ای برای موهایتان تهیه کنید.با خرید پودر سیر و با استفاده منظم از مخلوط سیر روی پوست سر و موهای خود، مطمئناً نتایج بسیار رضایت بخشی را در قالب رشد موهای سالم تر و ضخیم تر مشاهده خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *