گران ترین ادویه های جهان را بشناسید

گران ترین ادویه های جهان

از ادویه ها به عنوان طعم دهنده و چاشنی در غذاها استفاده می شود. انواع ادویه ها دارای طیف گسترده ای هستند که می توانند به همان نسبت طعم و عطر مختلف را به غذاهای شما ببخشند. برای این که غذاهایتان خوشمزه شود می توانید از انواع ادویه ها استفاده کنید. هنگام استفاده از ادویه ها در غذا باید به این نکته توجه کنید که از نمک زیادی استفاده نکنید، از این جهت استفاده از لیست بلند بالای ادویه ها در سراسر جهان الزامی و ضروری است. استفاده از ادویه های باکیفیت علاوه بر اضافه کردن رنگ و بوی خارجی به غذا، می توانند رنگ بهتر و زیباتری نیز به غذای شما ببخشد. برای تهیه انواع ادویه ها بهتر است به مراکز معتبر فروش ادویه مراجعه کنید. فروشگاه های سیلانی یکی از مجموعه هایی است که در زمینه فروش ادویه فعالیت دارد، شما عزیزان می توانید انواع ادویه های جهان را با بالاترین کیفیت از این مجموعه خریداری کنید. امیدواریم با مطالعه ادامه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره گران ترین ادویه های جهان و مشخصات هر کدام از آنها کسب کنید.

مشخصات ادویه های جهان

در لیست بهترین ادویه های جهان از ادویه های آفریقایی زیاد نام برده می شود. برای مثال :

Berbere : برای ساخت این نوع ادویه از موادی تند، تلخ و شیرین استفاده شده است. از این ادویه بیشتر در کشورهای آفریقایی و سومالی استفاده می شود.

هاریسا : برای اضافه کردن چاشنی در پخت ماهی و گوشت قرمز می توانید از ادویه هاریسا استفاده کنید. این نوع ادویه در غذاهای آفریقایی زیاد استفاده می شود.

ادویه های هندی موجود در آسیا نیز در لسیت گران ترین و بهترین ادویه های جهان قرار دارد. امروزه در کشورهای آسیایی ادویه هایی از جمله پودر کاری، به سایر کشورها صادر می شوند. شما عزیزان می توانید انواع ادویه های هندی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، قبل از خرید ادویه بهتر است اطلاعات کافی درباره ویژگی و مشخصات آنها داشته باشید.

معروف ترین ادویه های جهان در پنج قاره وجود دارند، در ادامه درباره یکی از آنها توضیح می دهیم. با آنکه ادویه های هندی در سراسر دنیا معروف هستند با این حال ادویه های شرق آسیا با توجه به تاریخچه ی قدیمشان مورد توجه بسیاری  از افراد قرار گرفته است. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

چای پنج ادویه : با استفاده از چای پنج ادویه می توانید به غذاها طعم متعادل شیرین و تلخ و ترش را ببخشید. این نوع ادویه می تواند طعم فوق العاده ای به غذاها اضافه کند.

گوماسیو ( Gomasio) : این ادویه تشکیل شده از دانه های کنجد تست، با نمک درشت له شده است. ادویه گوماسیو می تواند طعم بی نظیری را به برنج اضافه کند.

توگاراشی : برای تهیه توگاراشی می توان از ادویه های مختلفی استفاده کرد.

دنیای ادویه

سه ادویه گران جهان

ادویه ی وانیل

یکی از گران ترین ادویه ها در جهان، ادویه وانیل است، برای تهیه ی انواع دسر و کیک ها می توان از این ادویه استفاده کرد. بسته به نوع گیاه و کیفیت پودر وانیل قیمت این ادویه نیز متغیر است. ماداگاسکار و مکزیک از جمله کشورهای تولید کننده غلاف های وانیل باکیفیت هستند، از این جهت وانیل تولید شده توسط این کشورها اصل و دارای کیفیت بسیار بالایی است. برای تهیه این ادویه باید از روش های مصنوعی استفاده کرد. در تولید ادویه وانیل، گرده افشانی به صورت دستی انجام می شود همچنین فرآیند تولید آن بسیار طولانی است، از این جهت قیمت نهایی ادویه وانیل گران است.

ادویه ی وانیل

ادویه ی هل

یکی از گران ترین ادویه ها در جهان، ادویه هل است. ادویه هل یک ادویه شیرین با طعم تند است، در بعضی موارد این نوع ادویه با نعنا مقایسه می شود. از ادویه هل برای پخت انواع شیرینی ها و غذا ها استفاده می شود. این نوع ادویه دارای طبع گرم است. هند یکی از کشورهای تولید کننده این نوع ادویه است، در حال حاظر ادویه هل را می توان در سراسر دنیا کشت کرد. این گیاه به سه صورت سبز، سیاه، سفید یافت می شود، رنگ سبز آن تند تر بقیه رنگ های آن است. خواص درمانی این نوع ادویه بسیار زیاد است، چند نمونه از خواص آن می توان به موارد تقویت سیستم قلب، کاهش فشار خون، مبارزه با سلول های سرطانی، دارای خاصیت ضد التهاب، درمان کننده آسم، رفع زخم معده و سایر موارد دیگر اشاره کرد. افراد باردار، کودکان، افراد دارای طبع گرم، افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند بهتر است از این ادویه بیش از اندازه استفاده نکنند.

ادویه ی هل

ادویه میخک

گیاه میخک در جزایر مالکوی ادونزی و بسیاری از کشورهای آسیای کشت می شوند. در زمان های قدیم از این گیاه برای تجارت استفاده می کردند، امروزه ادویه میخک یکی از گران ترین ادویه های جهان شناخته شده است. به کمک ادویه میخک می توان به غذاها عطر و طعم خاصی را بخشید، از این نوع ادویه در غذاهای هندی بسیار استفاده می شود. در گوشت ها، سس، نوشیدنی های گرم می توان از ادویه میخک به عنوان یکی از چاشنی ها استفاده کرد، این نوع ادویه طعم تندی به غذا اضافه می کند. از آنجا که ادویه میخک دارای عطری تند و شیرین است، از آنها می توان به عنوان یک اسانس برای تولید عطر استفاده کرد. علاوه بر این، آنها دارای خاصیت درمانی نیز هستند و می توان به عنوان مسکن برای دندان استفاده کرد.

ادویه ی میخک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *