نحوه استفاده از ادویه جات در آشپزی

نحوه استفاده از ادویه جات در آشپزی

اگر به دنبال راه هایی برای طعم دار کردن و خوشمزه کردن غذای خود بدون اضافه کردن چربی و نمک زیاد هستید ، میتوانید ادویه های خوشمزه را به دستورالعمل های پخت خود اضافه کنید.

ادویه جات ، نه تنها به خودی خود عطر و طعم خوبی دارند ، بلکه می توانند به عنوان ماده نگهدارنده و تقویت کننده نیز عمل کنند.ادویه ها سرشار از مواد مغذی هستند و فواید سلامتی زیادی دارند و بیشتر آنها قبلاً و همچنان ، برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده میشوند.

اینکه یک آشپز خوب باشید ، مهم است که ادویه جات را کشف کرده و بدانید چه زمانی از آنها به درستی استفاده کنید.

معمولاً یک ادویه به عنوان دانه (نعناع ، هل) ، گل (زعفران) ، جوانه (میخک) ، میوه (پاپریکا) ، ریشه (زنجبیل) ، ساقه یا پوست ( دارچین) و سایر قسمت های یک گیاه تعریف میشود.

تعدادی از گیاهان هم گیاه دارویی و هم ادویه هستند.به عنوان مثال ، برگ گیاه گشنیز جنبه دارویی دارد ، اما از ساقه ، گل ، دانه یا ریشه گشنیز به عنوان ادویه استفاده میشود.

در مورد ادویه جات و طعم و عطر هر کدام اطلاعات کسب کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید آنها را با هم ترکیب کنید ، تا عطر و طعم آنها تقویت شود وغذای شما خوشمزه تر شود.

ادویه های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و برخی دارای بیش از یک فضیلت هستند.در اینجا به برخی از خصوصیات ادویه جات اشاره شده است.

  • بعضی از ادویه ها زمینی هستند مانند زیره ، زردچوبه و غیره
  • برخی از آنها تند هستند و طبع گرمی دارند و اثرات ضد التهابی قدرتمندی دارند.مانند زنجبیل ، فلفل ، خردل
  • بعضی از آنها گلدار یا شیرین هستند مانند وانیل ، گلبرگهای گل رز
  • برخی از آنها به غذا رنگ بی نظیری اضافه میکنند. مانند زعفران

در صورت امکان ادویه های خود را بصورت درسته و پودر نشده و تازه از مراکز فروش ادویه خریداری کنید.مانند چوب دارچین و یا زنجبیل تازه

ادویه وقتی تازه باشد ، تفاوت زیادی در کیفیت غذا ایجاد می شود.شما میتوانید ادویه ها را خود ، در خانه آسیاب کنید.برای این منظور در یک ظرف مخصوص ، به مقدار نیاز ، ادویه خشک و تازه بریزید و آن را بکوبید.

شما میتوانید برخی از ادویه ها را با هم ترکیب کنید و یک ادویه مخلوط با طعم مطبوع تر و خاص تر ایحاد کنید. صدها ادویه مخلوط در سراسر جهان وجود دارد ، اما نمونه های متداول آن عبارتند از:

پودر کاری – یک ادویه ترکیبی معمولی است ، زیرا چندین ادویه معمولی دارد (مانند زیره ، گشنیز ، زردچوبه و غیره)

چهار ادویه – یک ادویه ترکیبی کلاسیک فرانسوی است که از ترکیب میخک ، فلفل دلمه ای (سفید یا سیاه یا ترکیبی) ، زنجبیل و جوز هندی تهیه می شود.

  • اگرغذای شما قرار است به مدت طولانی روی شعله قرار بگیرد ( مانند خورش) ، بهتر است برای حفظ عطر و بوی ادویه جات ، آنها را در مراحل پایانی پخت ، به غذا اضافه کنید.
  • برای غذاهای پخته نشده ، مانند سس سالاد ، میوه یا آب میوه ، چندین ساعت قبل از سرو ، ادویه جات و گیاهان را اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که طعم فلفل قرمز بعد از پخت و پز شدت می یابد.پس در ابتدا از فلفل قرمز در مقادیر کم استفاده کنید.

ادویه ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید

ادویه جات را پس از خرید از مراکز فروش عمده ادویه ، بلافاصله ، در ظرف های در بسته نگهداری کرد ، اما ترجیحا آنها باید ظرف مدت نیم سال از زمان استفاده ، مصرف شوند.قبل از استفاده آنها را بو کنید.اگر ادویه ها عطر و بو نداشته باشند و یا کپک زده باشند ، باید آنها را دور ریخت.
برخی از ادویه ها به سرعت ، عطر خود را از دست می دهند ، بنابراین باید در ظروف محکم و در یک مکان خنک و تاریک نگهداری شوند و هر شش ماه یکبار ، جایگزین شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات بازرگانی سیلانی را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *