هل سیاه چیست

هل سیاه چیست و خواص آن

هل “ملکه ادویه ها” است. اما دقیقا هل سیاه چیست ؟ به ما بگویید که قبل از این که به سمت منافع آن برویم.

هل سیاه یک گیاه کوچک با رایحه های معطر قوی و کمی شیرین است و در دو نوع – “هل سیاه” و “هل سبز” قابل استفاده است. هل سیاه یا هل هلد محبوب ترین گونه در بین این دو است.که برخی افراد آن را با نعنا مقایسه می کنند وبه دلیل داشتن طعم بی نظیر و طعم قدرتمند از آن در آشپزی بسیار استفاده می شود.

این سرچشمه در هند است اما امروزه در سراسر جهان موجود است و در هر دو دستور العمل شیرین و خوش طعم استفاده می شود.

تصور می شود که دانه ها ، روغن ها و عصاره های هل دارای خواص دارویی چشمگیر بوده و قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است

در اینجا فایدهای سلامتی هل وجود دارد که مورد حمایت علم است.

  1. سلامت دستگاه گوارش:

هل سیاه اثر مثبتی در دستگاه گوارش و روده دارد. این ماده می تواند با کمک از خواص تحریک کننده آن ، غدد معده و روده را برای مخفی کردن آب میوه های ضروری تحریک کند. همچنین به تنظیم روش ترشح آب کمک می کند تا میزان اسیدهای معده تحت کنترل باشد. در نتیجه ، احتمال بروز زخم معده یا سایر اختلالات گوارشی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این ادویه همچنین در درمان سوزش قلب و گرفتگی معده ، که دو علامت شایع اختلالات دستگاه گوارش و روده است ، مفید است. خاصیت هضم کننده ماده نیز برای بهبود یبوست مزمن و بهبود اشتها بسیار مهم است. علاوه بر این ، از نظر طبیعت مخرب ، هل سیاه می تواند به شما از گاز شکمی تسکین دهد. این به شما کمک می کند تا از شر سوء هاضمه و همچنین نفخ ناشی از آن خلاص شوید.

  1. سلامت قلب و عروق:

هل سیاه نیز تا حد زیادی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. کنترل ریتم قلبی یکی از مهمترین فواید آن است که در نهایت فشار خون شما را تحت کنترل دارد. قلب شما با مصرف منظم هل سیاه سالم می ماند. احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. این ادویه همچنین در محافظت از گرمازدگی یا سوزش آفتاب در هنگام سوزاندن تابستان بسیار مؤثر است.

  1. سلامت تنفسی:

اگر از مشکلات جدی تنفسی رنج می برید ، هل سیاه می تواند پادزهر خوبی برای شما باشد. تعدادی از اختلالات تنفسی از جمله آسم ، سرفه خوب ، گرفتگی ریه ، برونشیت ، سل ریوی و غیره با این ادویه کوچک قابل درمان هستند. دستگاه تنفسی شما را گرم می کند تا گردش هوا از طریق ریه ها آسان تر شود. علاوه بر این ، هل سیاه به عنوان ماده منعطفی عمل می کند و به شما کمک می کند تا با کاهش غشای مخاطی و عادی سازی جریان مخاط در دستگاه تنفسی ، از سرفه ، سرماخوردگی ، گلودرد و غیره خودداری کنید.

4- سلامت دهان و دندان:

چندین اختلال دندان مانند عفونت دندانها ، عفونت لثه و غیره را می توان با هل سیاه درمان کرد. علاوه بر این ، عطر و بوی قوی آن می تواند در درمان هالیتوز یا بوی بد دهان کمک کند.

  1. سلامت ادرار:

هل سیاه می تواند ادرار را تسهیل کرده و سیستم کلیوی شما را سالم نگه می دارد.

  1. خواص ضد سرطان زا:

دو آنتی اکسیدان در هل سیاه وجود دارد که با سرطان سینه ، روده بزرگ ، پروستات و تخمدان مبارزه می کنند. همچنین خواص ضد سرطان زا این ادویه باعث افزایش مقدار گلوتاتیون (آنتی اکسیدان) در بدن شده و از تولید و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلولهای سرطانی کمک کند.

مطالعات انجام شده در موش ها نشان داده اند كه پودر هل می تواند فعالیت آنزیم های خاصی را كه در مبارزه با سرطان كمك می كنند ، افزایش دهد این ادویه همچنین ممکن است توانایی سلولهای طبیعی قاتل در حمله به تومورها را افزایش دهد

در یک مطالعه ، محققان دو گروه از موش ها را در معرض ترکیبی قرار دادند که باعث سرطان پوست می شود و یک گروه 500 میلی گرم هل زمین در هر کیلوگرم (227 میلی گرم در هر پوند) وزن در روز را تغذیه می کردند بعد از 12 هفته ، تنها 29٪ از گروهایی که  هل خوردند ، در مقایسه با بیش از 90٪ از گروه کنترل به سرطان مبتلا شدند.تحقیقات در مورد سلولهای سرطانی انسان و هل نتایج مشابهی را نشان می دهد. یک مطالعه نشان داد که یک ترکیب خاص در ادویه ، سلولهای سرطانی دهان را در لوله های آزمایش از تکثیر متوقف می کند.

  1. سم زدایی:

مطالعات نشان داده اند كه هل سیاه سم زدایی خوبی برای بدن شما است. این گیاه قادر به از بین بردن کافئین از خون است تا بتوانید از عوارض جانبی آلکالوئید در امان بمانید.

8- خواص بی حسی: روغن استخراج شده از هل سیاه بسیار بی حس کننده و آرام بخش است. این می تواند درد حاد مانند سردرد را مهار کند و تسکین فوری را فراهم کند. همچنین از اسانس تهیه شده ازادویه در از بین بردن استرس و خستگی استفاده می شود

9- خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی:

دیده شده است که هل سیاه میکروب های تقریبا 14 گونه مختلف را از بین می برد. از این رو ، مصرف آن ایمنی شما را تقویت می کند و در مقابل عفونت های باکتریایی یا ویروسی محافظت می کند وبه عنوان داروی طبیعی برای حساسیت به پوست مورداستفاده قرار می گیرد.

.10هل سیاه پر از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C و پتاسیم معدنی ضروری است. از این رو ، مصرف منظم ادویه می تواند سیستم داخلی شما را از مواد سمی دور نگه دارد و از این طریق گردش خون در سطح پوست بهبود یافته و آن را سالم نگه می دارد. بنابراین ، اگر می خواهید ظاهری محکم ، با تن و جوان داشته باشید ، مصرف هل سیاه را به طور منظم شروع کنید.

11- هل سیاه پیری شما را به تعویق می اندازد و به شما چهره ای با پوست جوان و شاداب میدهد.

12-فواید هل سیاه برای مو

چه در پخت و پز از هل سیاه استفاده کنید و یا از روغن هل به صورت موضعی استفاده کنید ، می توانید به هر دو روش از موهای خود سود ببرید. از فواید هل سیاه برای مو بیشتر بدانید:

خاصیت آنتی اکسیدانی هل سیاه در تغذیه رشته های پوست سر و موی شما مفید است. در نتیجه ، شما موهای محکم ، ضخیم و براق پیدا می کنید. از آنجا که از نظر طبیعت ضد عفونی کننده و ضد باکتری است ، مصرف آن برای جلوگیری از تحریک و عفونت در پوست سر نیز مفید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *